Vzdělávání osob s poruchou autistického spektra v ČR
Education for people with autism spectrum disorder in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62028Identifiers
Study Information System: 150633
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Vágnerová, Marie
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Aspergerův syndrom, Atypický autismus, Dětský autismus, handicap, poruchy autistického spektra, speciální vzdělávací potřeby, výchova, vzděláváníKeywords (English)
Asperger syndrome, atypical autism, Autism, handicap, autistic spectrum disorders, special educational needs, education, trainingTato práce se zabývá vzděláváním dětí s autismem. V teoretické části je rozdělena do deseti kapitol, kde představuje historii autismu, poruchy autistického spektra a diagnostiku poruch autistického spektra. Dále se zaměřuje na triádu problémových oblastí, které zahrnují komunikaci, sociální chování a představivost. Další kapitola se zabývá vzděláváním dětí s autismem. Poslední kapitola se skládá z metod vzdělávání dětí s autismem. V praktické části je představen výzkum, který byl proveden pomocí dotazníku. Dále jsou v této části uvedeny rozhovory s odborníky, zabývajícími se poruchami autistického spektra a rozhovory s pedagogickými asistenty.
This thesis deals with the education of autistic children. It is divided into ten chapters where further presents the history of autism, autistic spectrum disorders division, the diagnosis of autistic spectrum disorders, then focuses on the triad problem areas, which include communication, social behavior and imagination. Another chapter deals with the education of children with autism. The last chapter consists of methods for educating children with autism. In the practical part presents research that I conducted using a questionnaire. Furthermore, there are some interviews with experts on autism and teaching assistants.