dc.contributor.advisor | Janošová, Pavlína | |
dc.creator | Karchňáková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T10:31:46Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T10:31:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62187 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tématem morální vyvázanosti a šikany školních dětí. Práce popisuje morální vývoj jedince. Stěžejní pro tuto práci je osoba agresora, agrese a teorie o ego-obranných mechanismech. Praktická část interpretuje výzkum, do kterého byli zapojeni žáci 4. a 6. třídy základních škol. Cílem výzkum v rámci této práce bylo zjistit, zda se liší odpovědi na otázky, které jsou založené na teorii morální vyvázanosti, u respondentů, kteří mají zkušenosti se šikanou, a zda rozdílnost odpovědí souvisí s věkem a s pohlavím respondentů. Klíčová slova Morální vyvázanost, šikana, agrese, agresor, respondenti, morálka, zastánce | cs_CZ |
dc.description.abstract | My bachelor degree thesis deals with situations of moral disengagement and bully in gaming school-age children. The thesis describes an individual's moral evolution. The core of my focus is the character of aggressor, aggression it self and theory of ego-defensive mechanisms. Practical chapters of my thesis interpret a research conducted among the 4th- and 6th-year pupils of elementary schools. The aim of the research was to determine whether questions based on the moral disengagement theory vary among respondents with experience of bullying and whether the difference in responses depends on the age and sex of the respondents. Keywords Moral disengagement, bullying, aggression, aggressor, respondents, moral, exponent | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Morální vyvázanost a šikana školních dětí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-08 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 143109 | |
dc.title.translated | Moral disengagement and bullying of school children | en_US |
dc.contributor.referee | Vágnerová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001852578 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Paedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Paedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá tématem morální vyvázanosti a šikany školních dětí. Práce popisuje morální vývoj jedince. Stěžejní pro tuto práci je osoba agresora, agrese a teorie o ego-obranných mechanismech. Praktická část interpretuje výzkum, do kterého byli zapojeni žáci 4. a 6. třídy základních škol. Cílem výzkum v rámci této práce bylo zjistit, zda se liší odpovědi na otázky, které jsou založené na teorii morální vyvázanosti, u respondentů, kteří mají zkušenosti se šikanou, a zda rozdílnost odpovědí souvisí s věkem a s pohlavím respondentů. Klíčová slova Morální vyvázanost, šikana, agrese, agresor, respondenti, morálka, zastánce | cs_CZ |
uk.abstract.en | My bachelor degree thesis deals with situations of moral disengagement and bully in gaming school-age children. The thesis describes an individual's moral evolution. The core of my focus is the character of aggressor, aggression it self and theory of ego-defensive mechanisms. Practical chapters of my thesis interpret a research conducted among the 4th- and 6th-year pupils of elementary schools. The aim of the research was to determine whether questions based on the moral disengagement theory vary among respondents with experience of bullying and whether the difference in responses depends on the age and sex of the respondents. Keywords Moral disengagement, bullying, aggression, aggressor, respondents, moral, exponent | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018525780106986 | |