Marketing a propagace malých hudebních festivalů v České republice
Marketing and publicity of small music festivals in the Czech republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62488Identifikátory
SIS: 134257
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štechová, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Hudební festivaly, komunikace, propagace, marketing, sponzoring, Budějovický Majáles, média, PR, public relations, sociální médiaKlíčová slova (anglicky)
Music festivals, communication, promotion, marketing, sponsorship, Budejovicky Majales, media, PR, public relations, social mediaCílem bakalářské práce je nabídnout analýzu prostředí českých hudebních festivalů a představit základní nástroje marketingu a propagace, které využívají. Práce v úvodu stručně představuje historii českých hudebních festivalů a popisuje některé trendy typické pro festivalovou scénu. Následně vymezuje základní pojmy z prostředí marketingu a komunikace, které jsou ve zbytku práce podrobněji rozebírány. V závěru jsou pak všechny představené teoretické poznatky aplikovány na konkrétním příkladu - sbírce festivalu Budějovický Majáles 2012. Jeho pořadatelům se podařilo během osmi dní od fanoušků získat 140 tisíc potřebných na pokrytí vzniklého deficitu rozpočtu. Tato bakalářská práce čerpá z více než 80 různých českých i zahraničních zdrojů a nabízí tak doplnění minimálního množství české odborné literatury zaměřené na problematiku hudebních festivalů. Přínosem práce je také aplikace obecných poznatků ze světa marketingu a reklamy na specifické prostředí hudebních festivalů. Autor také na základě vlastní zkušenosti s pořádáním hudebních festivalů poukazuje na nejčastější chyby, kterých se organizátoři dopouštějí, a uvádí konkrétní příklady aplikace jednotlivých teoretických zásad. Práce ukazuje na to, že ačkoli se v České republice festivalová scéna neustále rozvíjí, míra profesionality většiny pořadatelů není...
The purpose of this bachelor thesis is to offer analysis of the Czech music festivals background and to present some basic tools used while marketing and promoting them. Thesis shortly sumarizes the history of Czech music festivals and describes some of the trends typical for czech scene, at the beginning. Subsequently it defines basic terms used in marketing and communication ambience, that are lately more specificaly anatomized. In the end, all of the presented theoretical findings are applied on one particular example - Budějovický Majáles donation 2012. Its organizers achieved to gain 130 thousand CZK from fans in 8 days to cover the whole deficit in the budget. This bachelor thesis draws on more than 80 different Czech and foreign sources and so offers replenishment of a minimal ammount of the Czech scietific literature pointed at the Czech music festivals problematic. Contribution of the thesis is also an application of some general findings from the ambience of the marketing and advertisement on the Czech music festivals background. Author also draws an attention on the major mistakes done by the festival oranizers and presents some particular examples of an application of each of the theoretical principle. The thesis also points out the fact, that although the Czech music festival scene is still...