Komparace vnímání značek Gant a Ralph Lauren u studentů UK a VŠE
The perceptions comparison of brands Gant and Ralph Lauren for students of the Charles University and the University of Economics
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62497Identifikátory
SIS: 125824
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Gant, Ralph Lauren, identita, image, preppy, subkulturaKlíčová slova (anglicky)
Gant, Ralph Lauren, identity, image, preppy, subcultureTato práce se zabývá kvalitativním výzkumem vnímání dvou módních značek Gant a Ralph Lauren u studentů Univerzity Karlovy a Vysoké školy ekonomické. Produkty a propagované hodnoty těchto firem vycházejí z tzv. "preppy" subkultury, která je spjata s kulturním prostředím elitních vysokých škol v USA. Tato subkultura však v ČR neexistuje. Nejprve v práci popisuji stručnou historii a marketingové mixy obou značek, kde se zaměřuji na charakteristiku jejich firemní identity a image. Nastíněny jsou též způsoby marketingové komunikace, práce se jim však primárně nevěnuje. V další části uvádím výsledky skupinových rozhovorů, které zkoumaly názory a dojmy studentů UK a VŠE na hodnoty obou značek a na předložené ukázky vizuálních materiálů z let 2009 až 2011. Cílem práce bylo zjistit, zda respondenti spatřují rozdíly ve vizuální komunikaci obou značek. Dále také jestli jsou schopni pochopit hodnoty značek a ztotožnit se s nimi, i přes zjevnou absenci "preppy" subkultury v ČR. Na závěr uvádím několik dalších způsobů, jak zkoumat procesy vnímání a doporučuji cesty ke zlepšení firemní identity obou značek v očích českých studentů.
The subject of this bachelor thesis is the qualitative survey focused on perception of two fashion brands Gant and Ralph Lauren. The sample consisted of students from the Charles University and the University of Economics in Prague. Products and promoted values of these brands are namely inspired by the preppy subculture that is related to the cultural environment of the Ivy League universities. However, in the Czech Republic there is no such subculture. At first I describe the brief histories and marketing mixes of both brands. I tried to extensively characterize the corporate identity and image. Methods of marketing communications are suggested but the goal was not to deal with them thoroughly. In the next part of this thesis I present the results of the focus group sessions which were intended to observe students' opinions and impressions of brand values and provided visual materials from 2009 to 2011. The goal of the thesis was to find out if there is any perceived difference in both brands' visual communication. Next whether they are able to understand the brands' values despite the obvious absence of the preppy subculture in the Czech Republic. In the conclusion I suggest other methods of observing the processes of perception. I also recommend ways how to improve the corporate identity in the...