Kvalita ve vzdělávání
Reaching Quality in Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62582Identifikátory
SIS: 164791
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janošová, Pavlína
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
8. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ředitel školy, řízení podle kompetencí, leadership, management, kvalita, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Headteacher, management by competencies, leadership, management, quality, educationZákladní teze předkládané diplomové práce je, že pedagogický proces je klíčovou aktivitou každé školy a ředitel je v dosahování kvality pedagogického procesu klíčovou osobou. Autor se odmítá spokojit s definicí ředitele jako manažera, který "řídí" školu. Pomocí analýzy zahraničních výzkumů seznamuje čtenáře s konceptem leadershipu - "vedení" ve školním prostředí. Management a leadership pečlivě dělí do dvou spojitých nádob. Teorie řízení podle kompetencí tvoří základ následného rozboru vzdělávání ředitelů v ČR a dalších státech. Autor se jako rámce úvah přidržuje vzdělávacích koncepcí OECD. Výzkum primárních dat hledá proměnné, které ovlivňují kompetenci leadership u 112 ředitelů českých škol. Pro analýzu dat autor zvolil statistickou metodu "obecné lineární modely"(GLM). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A cornerstone of the following thesis is conviction, that education is a core activity of every school and its headteacher is a main character in reaching quality of education. Leadership and management must go hand in hand, but they are not the same. In his analysis author uses many foreign researches to introduce leadership in the school enviroment. A theory of management by competencies is an introduction for the following comparison of the headteachers education in selected countries. Author keeps on mind an education policy of the OECD. A quantitative research among 112 headteachers is a synthesis of the previous qualitative analysis. A statistic method of generalized linear models (GLM) was used for analysis of the data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)