Zobrazit minimální záznam

The influence of education on the role of mediator performance
dc.contributor.advisorPazlarová, Hana
dc.creatorHájková, Adéla
dc.date.accessioned2020-08-26T12:20:53Z
dc.date.available2020-08-26T12:20:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62644
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce se zabývá alternativním způsobem řešení sporů, mediací v netrestních věcech. Mediace je v současné době zakotvena v Zákoně o mediaci a o změně některých zákonů (zákon o mediaci) č. 202/2012 Sb. v právním řádu České republiky, což je v této práci stěžejním aspektem. Toto aktuální téma, jedná se totiž o poměrně nový zákon, účinný od září 2012, pojednává o osobnosti a dosaženém vzdělání zapsaného mediátora, konkrétně jaké jsou dle zmiňovaného zákona předpoklady pro výkon profese tzv. zapsaného mediátora a navíc zkoumá a porovnává úspěšnost u zkoušek mediátora v České advokátní komoře a na Ministerstvu spravedlnosti České republiky dle Vyhlášky č. 277/2012 Sb., o zkouškách a odměně mediátora. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pomocí kvantitativního výzkumného šetření, zda existuje rozdíl, a jak se v mediačním procesu projevuje, u zapsaných mediátorů s rozdílným předchozím vysokoškolským vzděláním. Teoretická část diplomové práce je věnována popisu mediace jako alternativní metody řešení sporů, definování role a povinností mediátora a systému vzdělávání mediátorů.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This diploma thesis deals with the issue of alternative dispute resolution, mediation in non- criminal matters. The mediation is estabilished in the Act on Mediation and amending certain other acts (the Act on Mediation) No. 202/2012 Coll. in the Legal Order of the Czech Republic, that is the main the aspect in this thesis. This actual topic, (the issue is that it is relatively a new law, which came into effect in September 2012), deals with the personality and educational attainment of registered mediators, particulary prerequisite for the performance of the profession of a registered mediator due to the mentioned law and it examines and compares effeciency in the mediators' exams in the Czech Bar Association and the Ministry of Justice of the Czech Republic according to the Ordinance No. 277/2012 Coll., about the trials and rewards of mediator. The main goal of this diploma thesis is to find out by means of quantitative research if there is a difference between registered mediators with different previous university education and how it shows in mediation process. The teoretical part of the diploma thesis is devoted to description of the mediation as an alternative dispute resolution, defining the role and duties of mediators and the system of education of mediators.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmediacecs_CZ
dc.subjectzákon o mediacics_CZ
dc.subjectalternativní metoda řešení sporůcs_CZ
dc.subjectkonfliktcs_CZ
dc.subjectvzdělání mediátoracs_CZ
dc.subjectmediační zkouškacs_CZ
dc.subjectseznam zapsaných mediátorůcs_CZ
dc.subjectpodmínky registracecs_CZ
dc.subjectzapsaný mediátorcs_CZ
dc.subjectmediation,Act on Mediationen_US
dc.subjectalternative dispute resolutionen_US
dc.subjectconflicten_US
dc.subjecteducation of mediatoren_US
dc.subjectmediator's examination,register of mediatorsen_US
dc.subjectconditions of registrationen_US
dc.subjectregistered mediatoren_US
dc.titleVliv vzdělání na výkon role mediátoracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-17
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId145430
dc.title.translatedThe influence of education on the role of mediator performanceen_US
dc.contributor.refereeŠišková, Tatjana
dc.identifier.aleph002011002
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce se zabývá alternativním způsobem řešení sporů, mediací v netrestních věcech. Mediace je v současné době zakotvena v Zákoně o mediaci a o změně některých zákonů (zákon o mediaci) č. 202/2012 Sb. v právním řádu České republiky, což je v této práci stěžejním aspektem. Toto aktuální téma, jedná se totiž o poměrně nový zákon, účinný od září 2012, pojednává o osobnosti a dosaženém vzdělání zapsaného mediátora, konkrétně jaké jsou dle zmiňovaného zákona předpoklady pro výkon profese tzv. zapsaného mediátora a navíc zkoumá a porovnává úspěšnost u zkoušek mediátora v České advokátní komoře a na Ministerstvu spravedlnosti České republiky dle Vyhlášky č. 277/2012 Sb., o zkouškách a odměně mediátora. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pomocí kvantitativního výzkumného šetření, zda existuje rozdíl, a jak se v mediačním procesu projevuje, u zapsaných mediátorů s rozdílným předchozím vysokoškolským vzděláním. Teoretická část diplomové práce je věnována popisu mediace jako alternativní metody řešení sporů, definování role a povinností mediátora a systému vzdělávání mediátorů.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This diploma thesis deals with the issue of alternative dispute resolution, mediation in non- criminal matters. The mediation is estabilished in the Act on Mediation and amending certain other acts (the Act on Mediation) No. 202/2012 Coll. in the Legal Order of the Czech Republic, that is the main the aspect in this thesis. This actual topic, (the issue is that it is relatively a new law, which came into effect in September 2012), deals with the personality and educational attainment of registered mediators, particulary prerequisite for the performance of the profession of a registered mediator due to the mentioned law and it examines and compares effeciency in the mediators' exams in the Czech Bar Association and the Ministry of Justice of the Czech Republic according to the Ordinance No. 277/2012 Coll., about the trials and rewards of mediator. The main goal of this diploma thesis is to find out by means of quantitative research if there is a difference between registered mediators with different previous university education and how it shows in mediation process. The teoretical part of the diploma thesis is devoted to description of the mediation as an alternative dispute resolution, defining the role and duties of mediators and the system of education of mediators.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020110020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV