Zobrazit minimální záznam

Assessment of notor stills in children with Aspuger syndrome and High - functioning autism using MABC-Z.
dc.contributor.advisorKomárek, Vladimír
dc.creatorNývltová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-26T12:40:32Z
dc.date.available2017-05-26T12:40:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62875
dc.description.abstractAspergerův syndrom a vysokofunkční autismus patří mezi pervazivní vývojové poruchy charakterizované poruchou v oblasti komunikace a sociální interakce a omezenými, stereotypními zájmy. Popisována je také neobratnost, motorická inkoordinace a horší výsledky v testech motorických funkcí. V této diplomové práci jsme využili standardizovaný test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2) k hodnocení motorických dovedností dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem ve věku 7-10 let v porovnání se skupinou dětí s typickým vývojem. Studie se zúčastnilo 9 dětí s Aspergerovým syndromem, 3 děti s vysokofunkčním autismem a 64 dětí s typickým vývojem. Evidentní motorická porucha (pod 5. percentilem) byla zjištěna u 2 dětí s Aspergerovým syndromem a u 3 dětí s vysokofunkčním autismem. 1 dítě s Aspergerovým syndromem je ohroženo motorickou poruchou (6. -16. percentil). V celkovém skóre dosahovaly děti s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem v porovnání s dětmi s typickým vývojem signifikantně horších výsledků. Signifikantní rozdíl byl zjištěn ve dvou komponentách testu MABC-2, v Míření a chytání (AC) a v Rovnováze (BAL). Lepších výsledků dosahovaly děti s typickým vývojem. Výsledky studie potvrzují, že se u dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem častěji vyskytuje...cs_CZ
dc.description.abstractAsperger syndrome and high-functioning autism is a form of pervasive developmental disorder characterized by impaired social interaction and communication and restricted and stereotyped interests. These children are often clumsy and motor uncoordinated. They also performed worse in standardized tests of motor function. In this diploma thesis we used Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2) for assessment motor skills in children with Asperger syndrome and high-functioning autism aged 7-10 years in comparison with the group of children developing typically. Our study included 9 children with Asperger syndrome, 3 children with high-functioning autism and 64 children with typical development. Evident motor deficit (below 5. percentile) was found in 2 children with Asperger syndrome and 3 children with high-functioning autism. 1 child with Asperger syndrome was in a risk of motor deficit (6.-16. percentile). Children with Asperger syndrome and high-functioning autism performed significantly worse than children developing typically in a total score of this test. Significant difference was found in two components of MABC-2, in Aiming and catching (AC) and Balance (BAL). Better results reached children with typical development. Results of this study indicate that children with Asperger syndrome...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectAspergerův syndromcs_CZ
dc.subjectvysokofunkční autismuscs_CZ
dc.subjectstandardizované motorické testycs_CZ
dc.subjectmotorické dovednostics_CZ
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children 2cs_CZ
dc.subjectAsperger syndromeen_US
dc.subjecthigh-functioning autismen_US
dc.subjectstandardized motor testsen_US
dc.subjectmotor skillsen_US
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children 2en_US
dc.titleHodnocení motorických dovedností dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem pomocí MABC-2cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-03
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId149738
dc.title.translatedAssessment of notor stills in children with Aspuger syndrome and High - functioning autism using MABC-Z.en_US
dc.contributor.refereeZounková, Irena
dc.identifier.aleph001856759
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAspergerův syndrom a vysokofunkční autismus patří mezi pervazivní vývojové poruchy charakterizované poruchou v oblasti komunikace a sociální interakce a omezenými, stereotypními zájmy. Popisována je také neobratnost, motorická inkoordinace a horší výsledky v testech motorických funkcí. V této diplomové práci jsme využili standardizovaný test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2) k hodnocení motorických dovedností dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem ve věku 7-10 let v porovnání se skupinou dětí s typickým vývojem. Studie se zúčastnilo 9 dětí s Aspergerovým syndromem, 3 děti s vysokofunkčním autismem a 64 dětí s typickým vývojem. Evidentní motorická porucha (pod 5. percentilem) byla zjištěna u 2 dětí s Aspergerovým syndromem a u 3 dětí s vysokofunkčním autismem. 1 dítě s Aspergerovým syndromem je ohroženo motorickou poruchou (6. -16. percentil). V celkovém skóre dosahovaly děti s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem v porovnání s dětmi s typickým vývojem signifikantně horších výsledků. Signifikantní rozdíl byl zjištěn ve dvou komponentách testu MABC-2, v Míření a chytání (AC) a v Rovnováze (BAL). Lepších výsledků dosahovaly děti s typickým vývojem. Výsledky studie potvrzují, že se u dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem častěji vyskytuje...cs_CZ
uk.abstract.enAsperger syndrome and high-functioning autism is a form of pervasive developmental disorder characterized by impaired social interaction and communication and restricted and stereotyped interests. These children are often clumsy and motor uncoordinated. They also performed worse in standardized tests of motor function. In this diploma thesis we used Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2) for assessment motor skills in children with Asperger syndrome and high-functioning autism aged 7-10 years in comparison with the group of children developing typically. Our study included 9 children with Asperger syndrome, 3 children with high-functioning autism and 64 children with typical development. Evident motor deficit (below 5. percentile) was found in 2 children with Asperger syndrome and 3 children with high-functioning autism. 1 child with Asperger syndrome was in a risk of motor deficit (6.-16. percentile). Children with Asperger syndrome and high-functioning autism performed significantly worse than children developing typically in a total score of this test. Significant difference was found in two components of MABC-2, in Aiming and catching (AC) and Balance (BAL). Better results reached children with typical development. Results of this study indicate that children with Asperger syndrome...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990018567590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV