dc.contributor.advisor | Váňová, Miroslava | |
dc.creator | Ječmenová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T12:42:01Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T12:42:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62883 | |
dc.description.abstract | JEČMENOVÁ, D. Vzdělávání učitelů v Českých zemích (historický přehled). Praha 2014. Diplomová práce. Karlova Univerzita v Praze. Husitská teologická fakulta. Katedra učitelství. Vedoucí práce doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc. Klíčová slova: Pedagogika, vzdělávání učitelů, školské reformy, učitel Cílem této diplomové práce je postihnout vývoj ve vzdělávání učitelů od konce 18. století do 40. let 20. století. V této souvislosti se snažím ukázat také postavení českého učitele ve společnosti. Orientuji se hlavně na určité přelomové okamžiky ve vzdělávání učitelů, a proto věnuji pozornost také změnám ve školství jako takovém, ukázat příčiny těchto změn a představit i osobnosti, které tyto změny ať již přímo či nepřímo ovlivnily. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Teacher's education in Bohemian (historic overview) Keywords: Pedagogy, teacher's education, school reforms, teacher The aim of this thesis is to describe the development in teacher education since the late 18th century to the 40th years of the 20th century. In this context, I also try to show the position of the Czech teacher in society. I focus mainly on certain groundbreaking moments in teacher education, therefore I pay attention to the changes in education system as a whole, show the causes of these changes and present the personalities that have directly or indirectly affected these changes. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání učitelů | cs_CZ |
dc.subject | školské reformy | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | Pedagogy | en_US |
dc.subject | teacher's education | en_US |
dc.subject | school reforms | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.title | Vzdělávání učitelů v Českých zemích (historický přehled) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-08 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 104726 | |
dc.title.translated | Teacher's education in Bohemian | en_US |
dc.contributor.referee | Mazáčová, Nataša | |
dc.identifier.aleph | 001852584 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | JEČMENOVÁ, D. Vzdělávání učitelů v Českých zemích (historický přehled). Praha 2014. Diplomová práce. Karlova Univerzita v Praze. Husitská teologická fakulta. Katedra učitelství. Vedoucí práce doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc. Klíčová slova: Pedagogika, vzdělávání učitelů, školské reformy, učitel Cílem této diplomové práce je postihnout vývoj ve vzdělávání učitelů od konce 18. století do 40. let 20. století. V této souvislosti se snažím ukázat také postavení českého učitele ve společnosti. Orientuji se hlavně na určité přelomové okamžiky ve vzdělávání učitelů, a proto věnuji pozornost také změnám ve školství jako takovém, ukázat příčiny těchto změn a představit i osobnosti, které tyto změny ať již přímo či nepřímo ovlivnily. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Teacher's education in Bohemian (historic overview) Keywords: Pedagogy, teacher's education, school reforms, teacher The aim of this thesis is to describe the development in teacher education since the late 18th century to the 40th years of the 20th century. In this context, I also try to show the position of the Czech teacher in society. I focus mainly on certain groundbreaking moments in teacher education, therefore I pay attention to the changes in education system as a whole, show the causes of these changes and present the personalities that have directly or indirectly affected these changes. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018525840106986 | |