Nadaný žák v současné škole
Gifted student at contemporary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62890Identifikátory
SIS: 132539
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Nadání, modely nadání, druhy nadání, nadaný žák, charakteristika nadaného žáka, typologie nadaného žáka, vzdělávání nadanýchKlíčová slova (anglicky)
Talent, talent models, gifted children, types of talent, gifted student, characteristics of a gifted student, typologies of the gifted students, education of the giftedTato práce se zabývá nadanými žáky, jejich nadáním, identifikací a možnostmi vzdělávání v českých školách. Práce je rozdělena na dvě části: praktickou a teoretickou. V teoretické části si nejdříve řekneme, co nadáni je, vysvětlíme si různé pojmy, které jsou podobného významu jako nadání a jak se rozlišují, představíme si modely nadání různých odborníků a také si představíme základní druhy nadání. Dále uvádím charakteristické vlastnosti a typologie nadaných dětí a jak se nejen pomocí těchto vlastností nadaný žák identifikuje. Významnou součástí této práce je vzdělávání nadaných žáků, které rozděluji na vzdělávání ve škole a mimo školu. Popisuji zde konkrétní formy vzdělávání a možnosti práce s nadanými dětmi a hodnotím jejich pozitiva a negativa. Do mimoškolních aktivit zařazuji rodinné prostředí, školní kroužky, organizace a instituce věnující se nadaným dětem. Na závěr teoretické části dávám shrnutí této problematiky v České republice a také jak je to se vzděláváním pedagogů nadaných. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření i s vyhodnocením, zaměřené na zjištění povědomí veřejnosti o nadaných a jaký mají o této problematice přehled.
This work deals with the gifted children and their education possibilities in Czech schools. The work is divided into two parts: theoretical and practical. In the theoretical part we first look in what talent is, we will explain different terms which are similar in meaning to the word talent and how to differentiate between them, we will introduce models of talent by various authors and also the basic types of talent. Further I mention the characteristics of the gifted children and how to use these characteristics to identify them. Subsequently, we divide the gifted children into different categories depending on the manifestations of their talents. Significant part of this work is the education of the gifted children, which I split into education at school and out of school. I describe concrete forms of education and possibilities of work with the gifted children and I evaluate their pros and cons. By out of school activities I mean family environment and organizations and institutions focused on education of the gifted children. The rest of the theoretical part I provide summary of this of this topic in the Czech Republic and also what is the situation with education of the pedagogues of the gifted children. The practical part includes a questionnaire and its evaluation aimed at finding the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Možnosti rozvoje kognitivně nadaných žáků v rámci 1. stupně běžných základních škol
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠlapalová, Klára (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 16. 6. 2014Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivně nadaných žáků na 1. stupni běžných základních škol a je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na ... -
Nadaný žák na základní škole - možnosti rozvíjení v předmětu český jazyk
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOChejnovská, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 5. 9. 2019Diplomová práce se zabývá intelektově nadanými žáky a z užšího hlediska nadanými žáky v předmětu český jazyk na druhém stupni základní školy. V teoretické části se autorka věnuje nadání k českému jazyku, definicím a pojmům ... -
Nadaný žák na základní škole - možnosti rozvíjení v předmětu český jazyk
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOChejnovská, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 24. 5. 2018Tato diplomová práce se zabývá intelektově nadanými jedinci a z užšího hlediska nadanými žáky v předmětu český jazyk na druhém stupni základní školy. V teoretické č ásti se autorka věnuje nadání, definicím a pojmům z této ...