Sociálně patologické jevy v populaci adolescentů se sluchovým postižením
Social Pathological Phenomena in Adolescent Population with Hearing Disibilites
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/62959/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62959Identifikátory
SIS: 142694
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zelinková, Olga
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální a charitativní práce
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
11. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
: Sociálně patologické jevy v populaci adolescentů se sluchovým postižením Abstrakt: Sociálně patologické jevy jsou součástí společnosti stejně tak jako i jiné projevy sociálních skupin. Všichni navštěvující školu, vytvářejí formální sociální skupinu spolu s navázaný vztahy z jiných sociálních skupin. Dá se tedy předpokládat, že členové této skupiny si přenesou i do školy způsoby svého chování. Žáci i zaměstnanci škol jsou určitým vzorkem společnosti. Kdyby se jevy vyskytující se ve společnosti ve škole nevyskytovaly, signali- zovalo by to izolovanost školy od okolí. Pravděpodobně by pak škola nemohla plnit úkol, který má - připravovat žáky na život ve společnosti. Jestliže tedy má škola být spojena se životem, musí být ti, kdo ji mají vést, na ně připraveni, poznávat je a dokázat na ně přiměřeně reagovat. Základem celé prevence jsou co nejlepší vztahy mezi zaměstnanci, učiteli a žáky. Do prevence by měli být zapojeni hlavně třídní učitelé. Metodik prevence je ten, kdo může přinášet nápady a náměty, nejúčinněji bude žáky stimulovat ten, kdo blíže zná jejich osobnost, zná jejich sociální zázemí a dokáže vycítit jejich potřeby. Cíle magisterské práce byly splněny. Proběhla analýza problematiky sociálně patologických jevů na střední škole a byl sledován vývoj prevence ve školství. Sociálně patologické...
: Social Pathological Phenomena in Adolescent Population with Hearing Disibilities Abstract: Socially pathological phenomena belong to the society as well as other manifestations of social groups. All school attendants create a formal social group, together with established relations from other social groups. Therefore, it can be supposed that members of this group will bring the manners of their behaviour into the school. Both pupils and school staff are a certain sample of the society. If the phenomena occurring in the society did not occur at school, it would signal the isolation of the school from the surrounding environment. Then, the school would likely be unable to fulfil the task it has to prepare the pupils for life in the society. To wit, if the school shall be connected with life, those who are expected to lead it must be prepared for them, know them and be able to respond to them ade- quately. The basis of the whole prevention is the best possible relationships between the staff, the teachers and the pupils. It should be especially class teacher who should take part in the prevention. The prevention methodologist is the person who can bring in ideas and suggestions; but the person who best knows the personalities of the pupils and their social background and who is able to perceive...