dc.contributor.advisor | Váňová, Miroslava | |
dc.creator | Novotná, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T13:11:03Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T13:11:03Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/63040 | |
dc.description.abstract | Ústředním tématem diplomové práce je problematika klimatu školy. Text je veden snahou vystihnout důležité rysy tohoto fenoménu a ukotvit jeho teoretický rámec. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Východiskem k pochopení klimatu je osvětlení základní terminologie, které se věnuje první kapitola teoretické části. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá klimatem školy, jeho strukturou a vlivem. Třetí kapitola sleduje faktory a činitele, které klima školy ovlivňují. Největší prostor je pak věnován nejvýznamnějším spolutvůrcům klimatu, tedy žákům a učitelům. Poslední kapitola rozebírá různá kritéria, podle nichž je možné určit typ klimatu ve škole. Tato typologie uzavírá celou teoretickou část. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na vnímání školního klimatu z pohledu žáků, učitelů a rodičů na školách gymnaziálního typu v menším městě. Kromě samotné deskripce klimatu na sledovaných školách, věnuje se výzkumná část i porovnání klimatu mezi školami, a to jak z hlediska sledovaných oblastí, tak i z pohledu jednotlivých aktérů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The central point of this thesis is the matter of school climate. The text seeks to cover the important features of this phenomenon and to set its theoretical framework. The thesis itself consists of two main parts: theory and research. To understand school climate we cover the terminology in the first chapter of the theoretical part. The second chapter goes into deeper details of school climate such as its structure and effects. In the third chapter, we take a closer look at salient features and factors impacting school climate. Of these features, students and teachers are the most important elements contributing to the school climate and as such are covered most extensively. The last chapter discusses various criterions to assess the pattern of the school climate. The research section is centered around an opinion survey focused on school climate perception from the standpoint of students, teachers, and parents conducted in smaller city high schools. Next to the description of climates observed, the research also compares the key indicators as well as the views of the survey participants. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | klima školy | cs_CZ |
dc.subject | školní prostředí | cs_CZ |
dc.subject | atmosféra školy | cs_CZ |
dc.subject | faktory klimatu školy | cs_CZ |
dc.subject | klima třídy | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | vedení školy | cs_CZ |
dc.subject | rodiče | cs_CZ |
dc.subject | typy klimatu školy | cs_CZ |
dc.subject | school climate | en_US |
dc.subject | school environment | en_US |
dc.subject | school atmosphere | en_US |
dc.subject | school climate factors | en_US |
dc.subject | class climate | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | student | en_US |
dc.subject | school management | en_US |
dc.subject | parents | en_US |
dc.subject | types of school climate | en_US |
dc.title | Klima školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-12 | |
dc.description.department | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 80047 | |
dc.title.translated | School Climate | en_US |
dc.contributor.referee | Janošová, Pavlína | |
dc.identifier.aleph | 001783160 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ústředním tématem diplomové práce je problematika klimatu školy. Text je veden snahou vystihnout důležité rysy tohoto fenoménu a ukotvit jeho teoretický rámec. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Východiskem k pochopení klimatu je osvětlení základní terminologie, které se věnuje první kapitola teoretické části. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá klimatem školy, jeho strukturou a vlivem. Třetí kapitola sleduje faktory a činitele, které klima školy ovlivňují. Největší prostor je pak věnován nejvýznamnějším spolutvůrcům klimatu, tedy žákům a učitelům. Poslední kapitola rozebírá různá kritéria, podle nichž je možné určit typ klimatu ve škole. Tato typologie uzavírá celou teoretickou část. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na vnímání školního klimatu z pohledu žáků, učitelů a rodičů na školách gymnaziálního typu v menším městě. Kromě samotné deskripce klimatu na sledovaných školách, věnuje se výzkumná část i porovnání klimatu mezi školami, a to jak z hlediska sledovaných oblastí, tak i z pohledu jednotlivých aktérů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The central point of this thesis is the matter of school climate. The text seeks to cover the important features of this phenomenon and to set its theoretical framework. The thesis itself consists of two main parts: theory and research. To understand school climate we cover the terminology in the first chapter of the theoretical part. The second chapter goes into deeper details of school climate such as its structure and effects. In the third chapter, we take a closer look at salient features and factors impacting school climate. Of these features, students and teachers are the most important elements contributing to the school climate and as such are covered most extensively. The last chapter discusses various criterions to assess the pattern of the school climate. The research section is centered around an opinion survey focused on school climate perception from the standpoint of students, teachers, and parents conducted in smaller city high schools. Next to the description of climates observed, the research also compares the key indicators as well as the views of the survey participants. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017831600106986 | |