Současné marketingově-komunikační aktivity sítě parfumerií Sephora na českém trhu
Contemporary Marketing-Communication Activities of the Perfume Chain Sephora on the Czech Market
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63335Identifikátory
SIS: 138879
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sephora, kosmetika, kosmetický průmysl, parfémy, luxus, marketing, komunikace, reklamaKlíčová slova (anglicky)
Sephora, cosmetics, beauty industry, perfumes, luxury, marketing, communications, advertisingPředmětem bakalářské práce je nástin uplatnění marketingové komunikace v segmentu luxusního kosmetického průmyslu s konkrétním zaměřením na síť parfumerií Sephora na českém trhu. Pozornost je přitom věnována především rozmezí let 2011 - 2015. První kapitola je úvodem do marketingové komunikace v kosmetickém průmyslu a popisuje prvopočátky novodobého kosmetického průmyslu i významné rysy vybraných marketingových nástrojů a strategií, jež jsou využívané právě v této oblasti. Práce dále předkládá deskriptivní analýzu současného českého trhu s (luxusní) kosmetikou a parfémy a mapuje nejvýznamnější druhy konkurence sítě Sephora. Třetí kapitola je zaměřena na představení samotné společnosti Sephora a její fungování v České republice. Zároveň nabízí přehled jejích vybraných marketingových a komunikačních aktivit v rámci komunikačního mixu, včetně ceníkových odhadů inzertních investic do vybraných médií. Na závěr je prezentován výzkum autorky práce, jehož primárním cílem je odhalení klíčových důvodů, které potenciální i reálné zákazníky vedou k návštěvě prodejen Sephora a případné koupi tamních produktů. Na základě tohoto kvantitativního výzkumu, jemuž předchází kvalitativní šetření, je současně přiblíženo, jakou roli v rozhodování zákazníků i vytváření jejich postojů vůči značce mohou sehrávat právě...
The purpose of this bachelor's thesis is to outline the exercise of marketing communications within the segment of the luxury cosmetics industry, focusing on the perfume chain Sephora in the Czech market. The main attention is drawn to the period of years 2011 - 2015. The first chapter introduces marketing communications within the cosmetics industry. It describes the beginnings of the contemporary cosmetics industry and portrays significant features of selected marketing tools and strategies, which are used in this specific area. Furthermore, the thesis descriptively analyses the current Czech market with (luxury) cosmetics and fragrances, as well as it maps the major types of Sephora's competition. The third chapter is dedicated to the Sephora company itself and its operating in the Czech Republic. Moreover, the chapter overviews Sephora's selected marketing and communication activities of the marketing mix, including the insight into pricelist estimates of Sephora's advertising investments into several chosen media channels. Last but not least, the thesis presents a research carried out by the author of the thesis. Its primary objective is to identify the key reasons, which make both potential and the actual customers go to Sephora stores and eventually buy some products. This quantitative...