Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013
Comparative analysis of communication of the brands Louis Vuitton and Estée Lauder across selected periodicals in 2013
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63467Identifikátory
SIS: 152702
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Luxusní značky, magazíny, persvaze, sémiotika, pragmatika, reklama, redakční obsahKlíčová slova (anglicky)
Luxury brands, magazines, persuasion, semiotics, pragmatics, advertisement, editorial contentDiplomová práce Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013 se zabývá způsoby komunikace, které vybrané luxusní značky na platformě magazínů využívají k oslovování stávajících i potenciálních zákazníků. V teoretické části se práce věnuje vymezení oblastí luxusu a s ním spojených značek Louis Vuitton a Estée Lauder a médií, a to konkrétně tištěných magazínů Elle a Marianne, jež společně tvoří nezbytný základ pro následný výzkum. Metodologická část práce nahlíží na stěžejní persvazivní, sémiotické a pragmatické přístupy podílející se za využití verbální i neverbální složky komunikace na výstavbě zkoumaných textů, a předkládá s nimi související základní pojmy, které jsou následně využity v analytické části práce. Zde nejprve dochází k detailnímu popisu a analýze vybraných sdělení, na něž navazuje porovnání a konečné zhodnocení získaných zjištění. Komparace přitom probíhá nejen v rámci jednotlivých magazínů, respektive v nich umístěných typech komunikátů, ale rovněž s přihlédnutím na konkrétní specifika vybraných značek. Hlavní cíl práce spočívá v popsání vybraných komunikátů, analyzování jimi sdělovaných obsahů, jejich vzájemném porovnání a konečném odhalení stěžejních komunikačních metod a strategií, jakých vybrané luxusní značky...
This diploma thesis Comparative analysis of communication of the brands Louis Vuitton and Estée Lauder across selected periodicals in 2013 deals with the forms of communication the selected luxury brands on the platform of magazines use for addressing their existing and also potential customers. The theoretical part defines luxury and luxury brands Louis Vuitton and Estée Lauder and media, namely printed magazines Elle and Marianne, which together constitute the necessary basis for the subsequent research. Methodological part looks at the key persuasive, semiotic and pragmatic approaches, which, using verbal and non-verbal communication elements, participate in the construction of the examined texts, and submits related basic concepts, which are then used in the analytical part. Here, first, is realized a detailed description and analysis of the selected types of communication followed by the comparison and final evaluation of the findings obtained. Comparison in that is made not only within the individual magazines, respectively types of utterances placed in them, but also in connection with the specifics of the selected luxury brands. This diploma thesis aims to describe the selected utterances, analyze the contents they communicate, compare them and finally reveal the key communication methods...