Vydavatelství Axel Springer a jeho transformace v digitální dům
The publishing house Axel Springer and its transformation into a digital house
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63494Identifikátory
SIS: 153122
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
22. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Axel Springer, vydavatelství, obchodní strategie, mediální podnikání, transformace, digitalizaceKlíčová slova (anglicky)
Axel Springer, publishing house, business strategy, media business, transformation, digitalizationDiplomová práce Vydavatelství Axel Springer a jeho transformace v digitální dům se zabývá postupnou transformací německého vydavatelského domu Axel Springer z tradičního vydavatelství tištěných novin v dnešní digitální dům. Práce zkoumá obchodní aktivity a nabízí periodizovaný přehled dominantních obchodních strategií vydavatelství od jeho založení v roce 1946 do současnosti roku 2014. Souběžně s tím tak práce předkládá chronologický vývoj produktového portfolia vydavatelství. Právě tento záznam historické i aktuální podoby portfolia pak odkrývá nejen změny ve struktuře výnosů, ale také odklon vydavatelství od původně hlavního předmětu podnikání. Transformace se v případě vydavatelství Axel Springer vyznačuje přenosem principů mediálního podnikání do digitálního prostředí - v něm však vedle mediálních produktů také na nemediální produkty. Z ekonomického hlediska je tato strategie úspěšná, neboť vydavatelství Axel Springer v roce 2014 generuje více než 70% svého celkového zisku (EBITDA) z digitálních aktivit. Zároveň však práce kriticky dokazuje, že zdárná digitální transformace vydavatelství Axel Springer není výsledkem úspěšné digitální transformace prodeje mediálního obsahu. Jaké dopady tato případná "cesta z krize mediálního podnikání bez médií" může na samotná média mít, autorka nastiňuje v...
The diploma thesis The publishing house Axel Springer and its transformation into a digital house focuses on the gradual transformation of a the German publishing house Axel Springer from a traditional publisher of printed media into the digital house it is today. The thesis analyzes its business activities and offers a periodized overview of the house's dominant business strategies from the moment it was established in 1946 to 2014. Simultaneously, the thesis presents the chronological development of the house's product portfolio. It is this record of the house's historical and current portfolio which discovers not only the changes in the structure of revenues, but also the house's shift from its original object of enterprise. In the case of Axel Springer, the transformation is characterized with a transfer of the principles of media enterprise into the digital environment - within which the focus was broadened from media projects to non-media projects as well. Economically speaking, this strategy has been successful, as in 2014 the house generated more than 70% of its overall profit (EBITDA) from its digital activities. At the same time the thesis proves in a critical manner that the digital transformation of Axel Springer is not a result of successful digital transformation of the way the...