Výzkum vnímání značky skauting v České republice v roce 2015
Scouting in Czech Republic: brand perception research in 2015
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63549Identifikátory
SIS: 151911
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
skauting, Junák, značka, výzkum značky, management značky, marketingKlíčová slova (anglicky)
scouting, Junák, brand, brand research, brand management, marketingPráce s názvem Výzkum vnímání značky skauting v České republice v roce 2015 si klade za cíl shromáždit dostupné údaje o skautské organizaci Junák, o nástrojích řízení značky této organizace, a především o vnímání téže značky veřejností, k čemuž bude využito dat z profesionálního výzkumu provedeného v tomto roce. Toto vnímání bude zkoumáno především z hlediska klíčových cílových skupin a oblastí zájmu, jež jsou vytyčeny výzkumnými otázkami. V první části práce jsou vymezeny oblasti marketingové teorie, které jsou pro práci relevantní. Druhá část se věnuje samotné organizaci Junák, jejímu ideologickému ukotvení, historii, organizační struktuře a členské základně. Tato část také nabízí shrnutí výstupů výzkumů, které souvisejí s tématem skautingu a byly uskutečněny v minulých letech. Třetí část se pak zabývá výzkumem, který pro organizaci Junák zpracovávala agentura Ipsos letos na jaře, konfrontuje získaná data s předchozími poznatky a odpovídá na zvolené výzkumné otázky ve vytyčených oblastech zájmu. Zobecněné poznatky pak mohou sloužit jako doporučení pro směřování komunikace organizace Junák v budoucnosti.
The thesis Brand perception research on scouting in Czech Republic in 2015 aims to gather all available information about Czech scout organization Junák - český skaut, about the brand management instruments used by this organization and mostly about the public perception of the brand of this organization for which data from a professionally conducted brand research will be used. The first part defines areas of marketing theory that are relevant for the thesis. The second part is focused on the organization Junák, its ideological foundations, history, organizational structure and membership base. This part also offers a summary of previously conducted researches and their outputs. The third part focuses on a research made for the organization by Ipsos research organization this spring, confronts the acquired data with previous findings and answers chosen research questions. Generalized conclusions can thereafter serve as recommendations for the Junák's future brand management.