dc.contributor.advisor | Soudek, Jan | |
dc.creator | Májková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T14:46:06Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T14:46:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/63551 | |
dc.description.abstract | I když je zadávání veřejných zakázek přísně kontrolováno a musí se řídit pravidly stanovenými zákonem, zadavatelé sami musí učinit spoustu rozhodnutí. Právě oni si musí zvolit způsob přípravy zakázky (využítí externí výpomoci), typ zadávacího řízení, metodu vyhodnocení nabídek a hodnotící kritéria. Transakční náklady veřejných zakázek závisí nejen na těchto faktorech, ale i na celkové složitosti a časové náročnosti daného výběrového řízení. Cílem této práce je porovnání preferencí, transakčních nákladů a časové náročnosti u jednotlivých typů veřejných zadavatelů. Ti byli rozděleni do tří skupin podle jejich činnosti na ministerstva, města a nepřímo kontrolované instituce (zde jsou zahrnuty i univerzity a zdravotnická zařízení). Výsledky ukazují, že nejnáročnější a nejdelší proces zadávání veřejných zakázek můžeme vidět u ministerstev, naopak nejkratší u měst. Naše analýza také ukazuje, že instituce přestávají využívat externí administrátory a přiklání se spíše ke konzultantům a právnímu poradenství. Z našeho výzkumu také vyplývá cena jako nejčastěji užívané hodnotící kritérium (díky nízké administrativní a časové náročnosti). Klíčová slova: veřejné zakázky, soukromé zakázky, veřejný sektor, soukromý sektor, software, transakční náklady | cs_CZ |
dc.description.abstract | Even though public procurement processes are strictly controlled and they have to follow the legal framework, there are still many decisions the contracting authority has to make. It has to choose the method of preparation (whether to use the external help or not), the type of procurement procedure, the method of evaluation of the bids and the evaluation criteria. Those partial decisions have a big impact on the transaction costs of the procurement process. The transaction costs also depend on the complexity and the time and labor consumption of the procurement process. In this thesis we chose companies inquiring software solutions from the public sector and we compared their preferences, transaction costs and time-consumption of their procurement. We divided the respondents in three different groups to ministries, cities and indirectly controlled institutions (including universities and medical units). According to our analysis the most difficult and the most time-consuming procurement processes take place at ministries, the least time-consuming ones at cities. Also the analysis suggests that the institutions are waiving the external administration and they use the help of the external consultants and the legal advisory more. We find that the price most frequently used evaluation criterion in the... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | veřejné zakázky | cs_CZ |
dc.subject | soukromý sektor | cs_CZ |
dc.subject | veřejný sektor | cs_CZ |
dc.subject | software | cs_CZ |
dc.subject | administrativní náklady | cs_CZ |
dc.subject | public procurement | en_US |
dc.subject | private sector | en_US |
dc.subject | public sector | en_US |
dc.subject | software solutions | en_US |
dc.subject | comparism | en_US |
dc.subject | transaction costs | en_US |
dc.title | Transaction costs of public procurement related to software solutions | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-17 | |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 151252 | |
dc.title.translated | Transakční náklady veřejných zakázek na software | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Polák, Petr | |
dc.identifier.aleph | 002009995 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | I když je zadávání veřejných zakázek přísně kontrolováno a musí se řídit pravidly stanovenými zákonem, zadavatelé sami musí učinit spoustu rozhodnutí. Právě oni si musí zvolit způsob přípravy zakázky (využítí externí výpomoci), typ zadávacího řízení, metodu vyhodnocení nabídek a hodnotící kritéria. Transakční náklady veřejných zakázek závisí nejen na těchto faktorech, ale i na celkové složitosti a časové náročnosti daného výběrového řízení. Cílem této práce je porovnání preferencí, transakčních nákladů a časové náročnosti u jednotlivých typů veřejných zadavatelů. Ti byli rozděleni do tří skupin podle jejich činnosti na ministerstva, města a nepřímo kontrolované instituce (zde jsou zahrnuty i univerzity a zdravotnická zařízení). Výsledky ukazují, že nejnáročnější a nejdelší proces zadávání veřejných zakázek můžeme vidět u ministerstev, naopak nejkratší u měst. Naše analýza také ukazuje, že instituce přestávají využívat externí administrátory a přiklání se spíše ke konzultantům a právnímu poradenství. Z našeho výzkumu také vyplývá cena jako nejčastěji užívané hodnotící kritérium (díky nízké administrativní a časové náročnosti). Klíčová slova: veřejné zakázky, soukromé zakázky, veřejný sektor, soukromý sektor, software, transakční náklady | cs_CZ |
uk.abstract.en | Even though public procurement processes are strictly controlled and they have to follow the legal framework, there are still many decisions the contracting authority has to make. It has to choose the method of preparation (whether to use the external help or not), the type of procurement procedure, the method of evaluation of the bids and the evaluation criteria. Those partial decisions have a big impact on the transaction costs of the procurement process. The transaction costs also depend on the complexity and the time and labor consumption of the procurement process. In this thesis we chose companies inquiring software solutions from the public sector and we compared their preferences, transaction costs and time-consumption of their procurement. We divided the respondents in three different groups to ministries, cities and indirectly controlled institutions (including universities and medical units). According to our analysis the most difficult and the most time-consuming procurement processes take place at ministries, the least time-consuming ones at cities. Also the analysis suggests that the institutions are waiving the external administration and they use the help of the external consultants and the legal advisory more. We find that the price most frequently used evaluation criterion in the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020099950106986 | |