Genderová analýza seriálu Simpsonovi
Gender analysis of the Simpsons
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63658Identifikátory
SIS: 108906
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
9. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Diplomová práce Genderová analýza seriálu Simpsonovi se zabývá analýzou animovaného seriálu Simpsonovi genderovou optikou. Práce se zabývá především genderovaností společnosti, rozdělení rolí v rámci společenského uspořádání, zobrazováním a konstrukcí postav v seriálu Simpsonovi a způsobu konstruování sexuality postav. Samotný výzkum se sestává z kvalitativní obsahové analýzy, která je zasazena do kontextu genderových studií a okrajově i mediálních studií. V této diplomové práci si kladu za cíl zjistit, jakým způsobem jsou v seriálu zobrazovány a konstruovány postavy žen a mužů, stejně jako zjistit, jaké role v rámci společnosti jsou jim přisuzovány a celkové rozdělení společnosti. Klíčová slova Gender, genderová analýza, genderové stereotypy, genderové role, média, sexualita, animovaný seriál.
The diploma theses The gender analysis of the Simpsons is focused on the gender analysis of the animated serie The Simpsons viewed from the gender point of view. This theses deals with gendered society, distribution of gender roles withing the society, visuality and construction of characters and sexuality in The Simpsons. The research itself consists of qualitative content analysis, which comes up from the gender studies and media studies background. The aim of this theses is examine how the characters of men and women are designed regarding their gender roles within the society and also how the society is constructed. Key Words Gender, gender analysis, gender stereotypes, gender roles, media, sexuality, animated series.