Zobrazit minimální záznam

The sex phenomenon in Elle and Maxim magazines
dc.contributor.advisorOsvaldová, Barbora
dc.creatorHrabě, Jiří
dc.date.accessioned2017-03-29T16:25:31Z
dc.date.available2017-03-29T16:25:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/637
dc.description.abstractIn the introduction to this work I presented my survey topic. I was interested in how life-style magazines Elle and Maxim represent male and female sexuality. The purpose of this work was to characterize the relations of the presented male and female to sex. Also what is for them in this relation of higher importance - if it is mental or physical realm area. I wanted to answer the question if both magazines get closer or further in informing about mentioned topic and if the gender differences get smaller or bigger in time. I tried to answer all these questions through the obtained data and used methodics. Fist I describe the conclusions which are connected with Elle magazine then I describe the conclusions of Maxim magazine and finally I make juxtaposition of both magazines from the view of sex phenomenon. It is important to keep in mind that the primary functions of both magazines are different. Whilst Elle represents so-called service journalism, Maxim is a kind of entertainment magazine. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractLife-stylové časopisy zaujímají na mediálním trhu specifické postavení. Mohou vytvářet dojem jakési elity. S alternativním názorem většinou nepolemizují, doporučují svůj vlastní pohled. Prezentují vlastní specifický obraz muže a ženy, jakýsi vzor, který předkládají čtenáři. Zvláštní roli hraje v těchto časopisech fenomén sexu. Termín fenomén tu pojímáme jako jev, který popisuje vše, co se zjevuje ve smyslové zkušenosti, co je dáno v bezprostředním náhledu věcí. V práci vyjdu z předpokladu, že sex je v life-stylových časopisech prezentován jako fenomén, na který tyto nahlíží jako na záležitost zdravého životního stylu a především osobnosti. Na základě klíčových slov vymezím výběrový vzorek a jeho rozborem se pokusím charakterizovat, jak na pozadí fenoménu sexu prezentují Maxim a Elle muže a ženu. Záměrem práce je rozkrýt, jaký mají reprezentovaný muž a reprezentovaná žena k sexu vztah, zda kladou ve vztahu k opačnému pohlaví větší důraz na oblast duševní či fyzickou nebo jaký zastávají postoj v otázce partnerského soužití. Pokusím se také odpovědět na otázku, zda se informování obou časopisů ve sledované otázce postupně sbližuje či oddaluje a zda se tedy genderové rozdíly, ať už skutečné nebo získané, stírají či prohlubují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleFenomén sexu v časopisech Elle a Maximcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-28
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId2178
dc.title.translatedThe sex phenomenon in Elle and Maxim magazinesen_US
dc.contributor.refereeJonášová, Kateřina
dc.identifier.aleph000571666
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csLife-stylové časopisy zaujímají na mediálním trhu specifické postavení. Mohou vytvářet dojem jakési elity. S alternativním názorem většinou nepolemizují, doporučují svůj vlastní pohled. Prezentují vlastní specifický obraz muže a ženy, jakýsi vzor, který předkládají čtenáři. Zvláštní roli hraje v těchto časopisech fenomén sexu. Termín fenomén tu pojímáme jako jev, který popisuje vše, co se zjevuje ve smyslové zkušenosti, co je dáno v bezprostředním náhledu věcí. V práci vyjdu z předpokladu, že sex je v life-stylových časopisech prezentován jako fenomén, na který tyto nahlíží jako na záležitost zdravého životního stylu a především osobnosti. Na základě klíčových slov vymezím výběrový vzorek a jeho rozborem se pokusím charakterizovat, jak na pozadí fenoménu sexu prezentují Maxim a Elle muže a ženu. Záměrem práce je rozkrýt, jaký mají reprezentovaný muž a reprezentovaná žena k sexu vztah, zda kladou ve vztahu k opačnému pohlaví větší důraz na oblast duševní či fyzickou nebo jaký zastávají postoj v otázce partnerského soužití. Pokusím se také odpovědět na otázku, zda se informování obou časopisů ve sledované otázce postupně sbližuje či oddaluje a zda se tedy genderové rozdíly, ať už skutečné nebo získané, stírají či prohlubují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn the introduction to this work I presented my survey topic. I was interested in how life-style magazines Elle and Maxim represent male and female sexuality. The purpose of this work was to characterize the relations of the presented male and female to sex. Also what is for them in this relation of higher importance - if it is mental or physical realm area. I wanted to answer the question if both magazines get closer or further in informing about mentioned topic and if the gender differences get smaller or bigger in time. I tried to answer all these questions through the obtained data and used methodics. Fist I describe the conclusions which are connected with Elle magazine then I describe the conclusions of Maxim magazine and finally I make juxtaposition of both magazines from the view of sex phenomenon. It is important to keep in mind that the primary functions of both magazines are different. Whilst Elle represents so-called service journalism, Maxim is a kind of entertainment magazine. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990005716660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV