Zobrazit minimální záznam

Assessment of Teacher of Nursing Subjects by Pupils and Students
dc.contributor.advisorJedlička, Richard
dc.creatorBednářová, Markéta
dc.date.accessioned2017-03-29T15:17:36Z
dc.date.available2017-03-29T15:17:36Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6386
dc.description.abstractThe dissertation Assessment of a teacher of nursing subjects by pupils and students focuses on finding the opinion of pupils of secondary nursing schools and students of higher nursing schools and universities on teachers of nursing. The subject of the interest was particularly qualities and skills of the nursing teachers which pupils and students consider important and desirable. The theoretical part of the work summarizes conclusions from thematically similar studies. The empirical part of the work describes the applied quantitative research carried on by the indirect inquiry method with 805 respondents (out of this number was 74 men and 731 women) - pupils and students of secondary and higher nursing schools and universities specialised on nursing. The respondents were chosen from fourteen schools, seven towns of a different size and five regions in order to ensure the representativeness of the sample. In terms of the gender structure the studied sample corresponds to the usual quantitative representation of men and women who study nursing at nursing schools. The original questionnaire which was drawn for this purpose was tested by two preliminary studies. The obtained results confirmed the basic hypothesis that images of pupils of an ideal nursing teacher are different from those of more matured...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Hodnocení učitele ošetřovatelských předmětů žáky a studenty je zaměřena na zjištění názoru žáků středních zdravotnických škol a studentů vyšších zdravotnických škol a vysokých škol na učitele ošetřovatelství. Předmětem zájmu byly především vlastnosti a dovednosti učitele ošetřovatelství, které žáci a studenti považují za důležité a žádoucí. Teoretická část práce rekapituluje závěry z tématicky podobně zaměřených výzkumů. Na základě kvalitativní analýzy údajů z literatury jsou shrnuty a přehledně vyloženy klíčové pojmy, které se vztahují k tématu výzkumu: učitel, úloha učitele, žádoucí vlastnosti učitele, učitel odborných předmětů, učitel ošetřovatelství, profesní příprava učitele, žák, student. Empirická část práce popisuje aplikovaný kvantitativní výzkum prováděný metodou nepřímého dotazování u 805 respondentů (z toho 74 mužů a 731 žen) - žáků a studentů středních a vyšších zdravotnických škol a vysokých škol oboru ošetřovatelství. Respondenti byli kvůli reprezentativnosti vzorku vybráni ze čtrnácti škol, sedmi rozdílně velkých měst a pěti krajů. Zkoumaný vzorek svým rodovým složením odpovídá obvyklému početnímu zastoupení mužů a žen studujících ošetřovatelství na zdravotnických školách. Originální dotazník, který byl k tomuto účelu sestaven, byl ověřen dvěma předvýzkumy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleHodnocení učitele ošetřovatelských předmětů žáky a studentycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-12
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId22917
dc.title.translatedAssessment of Teacher of Nursing Subjects by Pupils and Studentsen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph000599067
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Hodnocení učitele ošetřovatelských předmětů žáky a studenty je zaměřena na zjištění názoru žáků středních zdravotnických škol a studentů vyšších zdravotnických škol a vysokých škol na učitele ošetřovatelství. Předmětem zájmu byly především vlastnosti a dovednosti učitele ošetřovatelství, které žáci a studenti považují za důležité a žádoucí. Teoretická část práce rekapituluje závěry z tématicky podobně zaměřených výzkumů. Na základě kvalitativní analýzy údajů z literatury jsou shrnuty a přehledně vyloženy klíčové pojmy, které se vztahují k tématu výzkumu: učitel, úloha učitele, žádoucí vlastnosti učitele, učitel odborných předmětů, učitel ošetřovatelství, profesní příprava učitele, žák, student. Empirická část práce popisuje aplikovaný kvantitativní výzkum prováděný metodou nepřímého dotazování u 805 respondentů (z toho 74 mužů a 731 žen) - žáků a studentů středních a vyšších zdravotnických škol a vysokých škol oboru ošetřovatelství. Respondenti byli kvůli reprezentativnosti vzorku vybráni ze čtrnácti škol, sedmi rozdílně velkých měst a pěti krajů. Zkoumaný vzorek svým rodovým složením odpovídá obvyklému početnímu zastoupení mužů a žen studujících ošetřovatelství na zdravotnických školách. Originální dotazník, který byl k tomuto účelu sestaven, byl ověřen dvěma předvýzkumy.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation Assessment of a teacher of nursing subjects by pupils and students focuses on finding the opinion of pupils of secondary nursing schools and students of higher nursing schools and universities on teachers of nursing. The subject of the interest was particularly qualities and skills of the nursing teachers which pupils and students consider important and desirable. The theoretical part of the work summarizes conclusions from thematically similar studies. The empirical part of the work describes the applied quantitative research carried on by the indirect inquiry method with 805 respondents (out of this number was 74 men and 731 women) - pupils and students of secondary and higher nursing schools and universities specialised on nursing. The respondents were chosen from fourteen schools, seven towns of a different size and five regions in order to ensure the representativeness of the sample. In terms of the gender structure the studied sample corresponds to the usual quantitative representation of men and women who study nursing at nursing schools. The original questionnaire which was drawn for this purpose was tested by two preliminary studies. The obtained results confirmed the basic hypothesis that images of pupils of an ideal nursing teacher are different from those of more matured...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990005990670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV