Zobrazit minimální záznam

Progress in the representation of the LGBT minority in RPG videogames and accepting of queer topics by gamers and game-developers
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorMoravec, Ondřej
dc.date.accessioned2017-05-26T15:49:52Z
dc.date.available2017-05-26T15:49:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63895
dc.description.abstractDiplomová práce "Vývoj reprezentace LGBT menšiny v počítačových příběhových RPG hrách a přijímání homosexuální tematiky hráči a herními vývojáři" pojednává o nových způsobech reprezentace LGBT minority, a to pomocí počítačových her. Zatímco tradiční média jako film či literatura poskytují pouze lineární vyprávění, s rozvojem možností RPG her se objevuje nová "ergodická literatura", která je postavená na velkém počtu paralelních cest - a součástí těchto cest může být i hra za LGBT postavu, cesta, která jiným hráčům může díky principu kybertextu zůstat uzavřena. Práce tak kombinuje několik pohledů na danou problematiku - jednak se zamýšlí obecně nad jazykem počítačových her a zkoumá, jakým způsobem mohou herní mechaniky ovlivnit reprezentaci LGBT minority v mediálním prostředí, dále pak nahlíží na samotné tvůrce, jak se k implikování LGBT tematiky do her staví. Podstatná část práce je věnována i analýze rozhovorů s LGBT hráči. V souvislosti s tím se práce zaměřuje i na analýzu konkrétních her (Mass Effect I-III a Dragon Age I-II), které zásadně změnily pohled na reprezentaci LGBT lidí v počítačových hrách. Cílem práce je tak poskytnout první kompaktní text na toto téma v českém i světovém kontextu Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Progress of representation of the LGBT minority in RPG-story-based PC games and accepting the homosexual themes by gamers and game developers" deals with new way of representation of LGBT minority via videogames. While traditional media as film or literature are able to narrate only by the linear way, with the development of RPG genre the new ergodic literature appeals. This style of narration has many ways which you can follow - and one of them is also the way of playing with LGBT character - the way which can be close for some other players. Work combines a few views on this problem - how does the language of videogames support such ideas? How game developers are interested in this matter? And what about the homosexual gamers - what do they want? This works also include the analysis of the video games, which changed the view on the representation of LGBT minority in videogames (Mass Effect I-III, Dragon Age I-II). The goal of this work is to offer the first compact text on this topic in Czech but even also in world context. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPočítačové hrycs_CZ
dc.subjectRPGcs_CZ
dc.subjecthomosexualitacs_CZ
dc.subjectLGBT menšinacs_CZ
dc.subjectMass Effectcs_CZ
dc.subjectDragon Agecs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectreprezentacecs_CZ
dc.subjectVideogamesen_US
dc.subjectRPGen_US
dc.subjecthomosexualityen_US
dc.subjectLGBT minorityen_US
dc.subjectMass Effecten_US
dc.subjectDragon Ageen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectrepresentationen_US
dc.titleVývoj reprezentace LGBT menšiny v počítačových příběhových RPG hrách a přijímání homosexuální tématiky hráči a herními vývojářics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139519
dc.title.translatedProgress in the representation of the LGBT minority in RPG videogames and accepting of queer topics by gamers and game-developersen_US
dc.contributor.refereeBaslarová, Iva
dc.identifier.aleph001786542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vývoj reprezentace LGBT menšiny v počítačových příběhových RPG hrách a přijímání homosexuální tematiky hráči a herními vývojáři" pojednává o nových způsobech reprezentace LGBT minority, a to pomocí počítačových her. Zatímco tradiční média jako film či literatura poskytují pouze lineární vyprávění, s rozvojem možností RPG her se objevuje nová "ergodická literatura", která je postavená na velkém počtu paralelních cest - a součástí těchto cest může být i hra za LGBT postavu, cesta, která jiným hráčům může díky principu kybertextu zůstat uzavřena. Práce tak kombinuje několik pohledů na danou problematiku - jednak se zamýšlí obecně nad jazykem počítačových her a zkoumá, jakým způsobem mohou herní mechaniky ovlivnit reprezentaci LGBT minority v mediálním prostředí, dále pak nahlíží na samotné tvůrce, jak se k implikování LGBT tematiky do her staví. Podstatná část práce je věnována i analýze rozhovorů s LGBT hráči. V souvislosti s tím se práce zaměřuje i na analýzu konkrétních her (Mass Effect I-III a Dragon Age I-II), které zásadně změnily pohled na reprezentaci LGBT lidí v počítačových hrách. Cílem práce je tak poskytnout první kompaktní text na toto téma v českém i světovém kontextu Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Progress of representation of the LGBT minority in RPG-story-based PC games and accepting the homosexual themes by gamers and game developers" deals with new way of representation of LGBT minority via videogames. While traditional media as film or literature are able to narrate only by the linear way, with the development of RPG genre the new ergodic literature appeals. This style of narration has many ways which you can follow - and one of them is also the way of playing with LGBT character - the way which can be close for some other players. Work combines a few views on this problem - how does the language of videogames support such ideas? How game developers are interested in this matter? And what about the homosexual gamers - what do they want? This works also include the analysis of the video games, which changed the view on the representation of LGBT minority in videogames (Mass Effect I-III, Dragon Age I-II). The goal of this work is to offer the first compact text on this topic in Czech but even also in world context. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017865420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV