Zobrazit minimální záznam

The communication strategy of the Knižní klub company
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorAdamcová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-26T15:54:37Z
dc.date.available2017-05-26T15:54:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63921
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá komunikační strategií nakladatelství Knižní klub od založení v roce 1992 až do konce roku 2013. Knižní klub patří mezi nakladatelství, které převážně v devadesátých letech formovalo svým obchodním modelem českou knižní kulturu. Až do nedávna bylo součástí světového mediálního koncernu Bertelsmann, který po celém světě provozoval knižní kluby už od začátku padesátých let minulého století. Do České republiky vstoupil krátce po revoluci a přinesl celou řadu doposud zakázaných titulů. Ediční politika představovala směs kvalitní světové literatury a také celou řadu dobře prodejných knih, které kopírovaly aktuální čtenářské trendy. Vzhledem k tomuto faktu se v práci zaměřuji na historické pozadí a jeho ovlivňování ediční politiky. Následně se zaobírám vývojem knižního trhu v české společnosti po roce 1989. Na příkladu Knižního klubu, který prošel změnou od převážně distributorské společnosti až po plnohodnotné nakladatelství, zkoumám komunikační aktivity nakladatelství v širším socio-kulturním kontextu. Komunikační strategie byla sledovaná prostřednictvím klubových katalogů a médií. Vzhledem ke studiu na katedře Mediálních studií je součástí textu také mediální obraz ve společensko-kulturních přílohách Víkend Mladé fronty Dnes, Salon Práva a kritickém měsíčníku Literární noviny,...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the communication strategy of Knižní klub publisher since its establishment till the end of the year 2013. Knižní klub belongs to publishers that mostly in 90s' formed Czech literary culture by its business model. Until recently it was a part of the world media group Bertelsmann, which has operated literary clubs all over the world since 50s' of the 20th century. It entered the Czech Republic shortly after the revolution and brought many forbidden titles. The policy of edition represented the mix of the quality world literature and also the whole range of saleable books which copied actual readers' trends. On this basis, I focus on historical background and its influence of the policy of edition. Then I deal with the development of the literary club after the year 1989. With The Knižní klub publisher, which has gone through several changes from distribution company to appropriate publisher, I try to target the communicational activities in socio-cultural context. Communication strategy was observed through club catalogues and media. Media image in social-cultural supplements Víkend Mladé fronty Dnes, Salon Práva and critical monthly journal Literární noviny is also part of the text and helps to understand the strategy of the publisher.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKomunikační strategiecs_CZ
dc.subjectKnižní klubcs_CZ
dc.subjectnakladatelstvícs_CZ
dc.subjectediční politikacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectBertelsmanncs_CZ
dc.subjectCommunication strategyen_US
dc.subjectKnižní kluben_US
dc.subjectpublishing houseen_US
dc.subjecteditorial policyen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectBertelsmannen_US
dc.titleKomunikační strategie Knižního klubucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139518
dc.title.translatedThe communication strategy of the Knižní klub companyen_US
dc.contributor.refereeČeňková, Jana
dc.identifier.aleph001786018
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá komunikační strategií nakladatelství Knižní klub od založení v roce 1992 až do konce roku 2013. Knižní klub patří mezi nakladatelství, které převážně v devadesátých letech formovalo svým obchodním modelem českou knižní kulturu. Až do nedávna bylo součástí světového mediálního koncernu Bertelsmann, který po celém světě provozoval knižní kluby už od začátku padesátých let minulého století. Do České republiky vstoupil krátce po revoluci a přinesl celou řadu doposud zakázaných titulů. Ediční politika představovala směs kvalitní světové literatury a také celou řadu dobře prodejných knih, které kopírovaly aktuální čtenářské trendy. Vzhledem k tomuto faktu se v práci zaměřuji na historické pozadí a jeho ovlivňování ediční politiky. Následně se zaobírám vývojem knižního trhu v české společnosti po roce 1989. Na příkladu Knižního klubu, který prošel změnou od převážně distributorské společnosti až po plnohodnotné nakladatelství, zkoumám komunikační aktivity nakladatelství v širším socio-kulturním kontextu. Komunikační strategie byla sledovaná prostřednictvím klubových katalogů a médií. Vzhledem ke studiu na katedře Mediálních studií je součástí textu také mediální obraz ve společensko-kulturních přílohách Víkend Mladé fronty Dnes, Salon Práva a kritickém měsíčníku Literární noviny,...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the communication strategy of Knižní klub publisher since its establishment till the end of the year 2013. Knižní klub belongs to publishers that mostly in 90s' formed Czech literary culture by its business model. Until recently it was a part of the world media group Bertelsmann, which has operated literary clubs all over the world since 50s' of the 20th century. It entered the Czech Republic shortly after the revolution and brought many forbidden titles. The policy of edition represented the mix of the quality world literature and also the whole range of saleable books which copied actual readers' trends. On this basis, I focus on historical background and its influence of the policy of edition. Then I deal with the development of the literary club after the year 1989. With The Knižní klub publisher, which has gone through several changes from distribution company to appropriate publisher, I try to target the communicational activities in socio-cultural context. Communication strategy was observed through club catalogues and media. Media image in social-cultural supplements Víkend Mladé fronty Dnes, Salon Práva and critical monthly journal Literární noviny is also part of the text and helps to understand the strategy of the publisher.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017860180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV