Zobrazit minimální záznam

How the new media affect speech of children and adolescents
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorLokvencová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-26T16:16:54Z
dc.date.available2017-05-26T16:16:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64042
dc.description.abstractVe své diplomové práci, která nese název Jak nová média ovlivňují řeč dětí a mladistvých, se zaměřuji na měnící se trendy v řeči současné mladé generace. Dnešní děti a mladiství se velmi často ve své řeči uchylují ke zkratkovitosti, dávají přednost cizojazyčným slovům před jejich českými ekvivalenty a pro komunikaci velmi často užívají zprostředkovatele místo přímé mezipersonální interakce. Dle mých hypotéz mohou za tyto změny především nová média či média všeobecně, která doprovázejí současnou generaci již od prvních měsíců jejich života. Dle názorů mnoha odborníků formují média malé děti stejně velkou částí jako rodina a bezprostřední okolí. Pomocí dotazníkového šetření ve vybraných skupinách ve věku od 11 do 15 let se pokusím zjistit, zda k těmto změnám skutečně dochází a do jaké míry jsou do tohoto formování zapojena média, ať již klasická, či tzv. nová média. Dotazník se nebude zaměřovat pouze na jednu oblast šetření, ale pokusí se postihnout všechny oblasti řeči, od slovní zásoby, přes významy slov, užití českých a zahraničních ekvivalentů až po to, jaký způsob komunikace je pro děti a mladistvé primární, ke kterým médiím se uchylují nejčastěji. U změn v řeči dětí a mladistvých se také pokusím najít důvod či specifický prostředek či médium, které může tuto změnu způsobit.cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis named How the new media affect speech of children and adolescents I focus on the changes trends in the speech of the young generation. Nowadays children and adolescents very often use abbreviations in their speech, they prefer the foreign origin words to the Czech equivalents and they use media tools for communication more then they use interpersonal communication. According to my hypothesis the changes are caused by the influence of the media world that accompany the new generation throughout whole childhood. According to many experts the medias form the children as well as the family and the kid's surroundings. Using a questionnaire survey in the specific groups of 11 to 15 years old children I try to find out if the changes in the children speech are real and how much are the media involved, no matter if it regards media "tradicional" or "new" ones. The questionnaire focuses on the all aspects of the language; vocabulary, words meaning, using foreign equivalents and the proces of communication. If I find out the changes I also try to find out the reason of their formation and whether they are connected to the (new) media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdětská řečcs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectslovní zásobacs_CZ
dc.subjectvliv médiícs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectkomunikační dovednostics_CZ
dc.subjectchildren's speechen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectvocabularyen_US
dc.subjectinfluence of mediasen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectcommunication skillsen_US
dc.titleJak nová média ovlivňují řeč dětí a mladistvýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139224
dc.title.translatedHow the new media affect speech of children and adolescentsen_US
dc.contributor.refereeKraus, Jiří
dc.identifier.aleph001786020
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci, která nese název Jak nová média ovlivňují řeč dětí a mladistvých, se zaměřuji na měnící se trendy v řeči současné mladé generace. Dnešní děti a mladiství se velmi často ve své řeči uchylují ke zkratkovitosti, dávají přednost cizojazyčným slovům před jejich českými ekvivalenty a pro komunikaci velmi často užívají zprostředkovatele místo přímé mezipersonální interakce. Dle mých hypotéz mohou za tyto změny především nová média či média všeobecně, která doprovázejí současnou generaci již od prvních měsíců jejich života. Dle názorů mnoha odborníků formují média malé děti stejně velkou částí jako rodina a bezprostřední okolí. Pomocí dotazníkového šetření ve vybraných skupinách ve věku od 11 do 15 let se pokusím zjistit, zda k těmto změnám skutečně dochází a do jaké míry jsou do tohoto formování zapojena média, ať již klasická, či tzv. nová média. Dotazník se nebude zaměřovat pouze na jednu oblast šetření, ale pokusí se postihnout všechny oblasti řeči, od slovní zásoby, přes významy slov, užití českých a zahraničních ekvivalentů až po to, jaký způsob komunikace je pro děti a mladistvé primární, ke kterým médiím se uchylují nejčastěji. U změn v řeči dětí a mladistvých se také pokusím najít důvod či specifický prostředek či médium, které může tuto změnu způsobit.cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis named How the new media affect speech of children and adolescents I focus on the changes trends in the speech of the young generation. Nowadays children and adolescents very often use abbreviations in their speech, they prefer the foreign origin words to the Czech equivalents and they use media tools for communication more then they use interpersonal communication. According to my hypothesis the changes are caused by the influence of the media world that accompany the new generation throughout whole childhood. According to many experts the medias form the children as well as the family and the kid's surroundings. Using a questionnaire survey in the specific groups of 11 to 15 years old children I try to find out if the changes in the children speech are real and how much are the media involved, no matter if it regards media "tradicional" or "new" ones. The questionnaire focuses on the all aspects of the language; vocabulary, words meaning, using foreign equivalents and the proces of communication. If I find out the changes I also try to find out the reason of their formation and whether they are connected to the (new) media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017860200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV