Zobrazit minimální záznam

Comparative analysis of chosen issues of gay magazines Lui and Attitude
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorSnížek, Michal
dc.date.accessioned2017-05-26T16:24:55Z
dc.date.available2017-05-26T16:24:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64087
dc.description.abstractExistuje nespočet prací, které se věnují stereotypnímu zobrazování menšin včetně gayů ve zpravodajství a médiích obecně. Dosud ovšem neexistuje práce, která by definovala rysy mediální produkce komunity, konkrétně charakteristické rysy gay magazínů. Tato práce analyzuje z obsahového kvantitativního i kvalitativního hlediska dva life stylové časopisy určené homosexuálům - český LUI a britský Attitude. Na jejich příkladě je jednak popsána reklama, která se v nich objevuje, poměr gay a ne-gay značek. Dále jsou také identifikovány rubriky, které se v nich objevují nejčastěji a v největší míře a také ty, kterým se magazíny věnují jen okrajově či zřídka. Práce je také doplněna o dotazníkové šetření mezi cílovou skupinou, tedy gayi, které nabízí k výsledkům analýzy nový úhel pohledu. Práce si také pokládá otázku, nakolik jsou články a obsah magazínů spojeny se sexem. Její výsledky pak mohou být použity jako základ pro další genderové analýzy nebo sloužit jako podklad pro stavbu nového gay magazínu na českém trhu.cs_CZ
dc.description.abstractThere are many works focusing on stereotypes usually connected with minorities including gays in news and media in general. However, there is no study that would describe the common features of gay media products, especially characteristics of gay magazines. This work analyzes in both qualitative and quantitative way two life style magazines targeted at homosexuals - Czech LUI and British Attitude. First, on their bases the advertisements included are described - of gay and non-gay brands. Further the topics and themes used are pointed out - those that appear at the pages the most often, then the other ones that you can find rather rarely. A query among gay people is added as it proposes another point of view for the result of the analyses. This work also answers to the questing how sexual signs and connections are used in gay magazines and what is the amount of articles that have any sexual signs. The results of this study can be used for further gender media works or as the purpose or building a new Czech gay magazine.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGaycs_CZ
dc.subjecthomosexuálovécs_CZ
dc.subjectAttitudecs_CZ
dc.subjectLUIcs_CZ
dc.subjectmagazíncs_CZ
dc.subjectkomparativní analýzacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectobsahcs_CZ
dc.subjectGayen_US
dc.subjecthomosexualsen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectLUIen_US
dc.subjectmagazineen_US
dc.subjectcomparativeen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.titleKomparativní obsahová analýza vybraných vydání gay magazínů LUI a Attitudecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId126219
dc.title.translatedComparative analysis of chosen issues of gay magazines Lui and Attitudeen_US
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.identifier.aleph001855519
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csExistuje nespočet prací, které se věnují stereotypnímu zobrazování menšin včetně gayů ve zpravodajství a médiích obecně. Dosud ovšem neexistuje práce, která by definovala rysy mediální produkce komunity, konkrétně charakteristické rysy gay magazínů. Tato práce analyzuje z obsahového kvantitativního i kvalitativního hlediska dva life stylové časopisy určené homosexuálům - český LUI a britský Attitude. Na jejich příkladě je jednak popsána reklama, která se v nich objevuje, poměr gay a ne-gay značek. Dále jsou také identifikovány rubriky, které se v nich objevují nejčastěji a v největší míře a také ty, kterým se magazíny věnují jen okrajově či zřídka. Práce je také doplněna o dotazníkové šetření mezi cílovou skupinou, tedy gayi, které nabízí k výsledkům analýzy nový úhel pohledu. Práce si také pokládá otázku, nakolik jsou články a obsah magazínů spojeny se sexem. Její výsledky pak mohou být použity jako základ pro další genderové analýzy nebo sloužit jako podklad pro stavbu nového gay magazínu na českém trhu.cs_CZ
uk.abstract.enThere are many works focusing on stereotypes usually connected with minorities including gays in news and media in general. However, there is no study that would describe the common features of gay media products, especially characteristics of gay magazines. This work analyzes in both qualitative and quantitative way two life style magazines targeted at homosexuals - Czech LUI and British Attitude. First, on their bases the advertisements included are described - of gay and non-gay brands. Further the topics and themes used are pointed out - those that appear at the pages the most often, then the other ones that you can find rather rarely. A query among gay people is added as it proposes another point of view for the result of the analyses. This work also answers to the questing how sexual signs and connections are used in gay magazines and what is the amount of articles that have any sexual signs. The results of this study can be used for further gender media works or as the purpose or building a new Czech gay magazine.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018555190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV