Zobrazit minimální záznam

Media image of "crazy" shooters: are media only the source of information or accomplices as well?
dc.contributor.advisorZávozda, Petr
dc.creatorPálková, Šárka
dc.date.accessioned2017-05-26T16:28:15Z
dc.date.available2017-05-26T16:28:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64106
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na hledání souvislostí mezi případy střílení na školách a mediálním pokrytí těchto tragédií. Práce vychází z teorie mediálních účinků, a to zejména účinků mediálního násilí, a reflektuje významné empirické výzkumy v této oblasti. Práce podrobně popisuje případ střílení na škole Columbine High School ve spojitosti s problémem takzvaného copycat efektu, tedy napodobování činu, a přináší konkrétní příklady takového vlivu. Stěžejní částí práce je stanovení tří problematických oblastí mediálního pokrytí střeleckých tragédií na školách, vysvětluje je uvedením konkrétních příkladů ze světa a nabízí zároveň řešení, jak lépe k těmto kritickým oblastem přistupovat. Součástí této části práce jsou také dílčí obsahové analýzy, které ukazují, jakým způsobem se s danými problémy při informování o stříleních na školách vypořádala vybraná česká média, konkrétně Lidové noviny, zpravodajský server iDnes.cz a zpravodajství České televize.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on searching for relationship between school shootings and media coverage of these tragedies. The theoretical framework is based on media effects theory, especially on the theory of media violence, and it reflects significant empirical research in this course of study. The thesis describes the case of Columbine High School shooting in connection with so called copycat effect problem and it brings the concrete examples of such an influence. The crucial part of the text determines the three problematic areas of school shootings media coverage, which are explained by bringing out the concrete examples from around the world. Moreover, the thesis shows a solution how to better deal with these problematic areas of coverage. The thesis also concludes partial content analyses, which show the way how chosen Czech media coped with these problematic areas of school shootings media coverage. To be concrete, it analyses Lidové noviny, server iDnes.cz and Czech television news.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNásilí v médiíchcs_CZ
dc.subjectděti a mládežcs_CZ
dc.subjectstřílení na školáchcs_CZ
dc.subjectColumbine High Schoolcs_CZ
dc.subjectVirginia Techcs_CZ
dc.subjectškolní násilícs_CZ
dc.subjectcopycat efektcs_CZ
dc.subjectmediální pokrytí střílení na školáchcs_CZ
dc.subjectMedia violenceen_US
dc.subjectchildren and youthen_US
dc.subjectschool shootingsen_US
dc.subjectColumbine High Schoolen_US
dc.subjectVirginia Techen_US
dc.subjectschool violenceen_US
dc.subjectcopycat effecten_US
dc.subjectschool shootings coverageen_US
dc.titleMediální obraz "šílených" střelců: jsou média pouze zdrojem informací nebo spolupachateli?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139188
dc.title.translatedMedia image of "crazy" shooters: are media only the source of information or accomplices as well?en_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph001786548
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na hledání souvislostí mezi případy střílení na školách a mediálním pokrytí těchto tragédií. Práce vychází z teorie mediálních účinků, a to zejména účinků mediálního násilí, a reflektuje významné empirické výzkumy v této oblasti. Práce podrobně popisuje případ střílení na škole Columbine High School ve spojitosti s problémem takzvaného copycat efektu, tedy napodobování činu, a přináší konkrétní příklady takového vlivu. Stěžejní částí práce je stanovení tří problematických oblastí mediálního pokrytí střeleckých tragédií na školách, vysvětluje je uvedením konkrétních příkladů ze světa a nabízí zároveň řešení, jak lépe k těmto kritickým oblastem přistupovat. Součástí této části práce jsou také dílčí obsahové analýzy, které ukazují, jakým způsobem se s danými problémy při informování o stříleních na školách vypořádala vybraná česká média, konkrétně Lidové noviny, zpravodajský server iDnes.cz a zpravodajství České televize.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on searching for relationship between school shootings and media coverage of these tragedies. The theoretical framework is based on media effects theory, especially on the theory of media violence, and it reflects significant empirical research in this course of study. The thesis describes the case of Columbine High School shooting in connection with so called copycat effect problem and it brings the concrete examples of such an influence. The crucial part of the text determines the three problematic areas of school shootings media coverage, which are explained by bringing out the concrete examples from around the world. Moreover, the thesis shows a solution how to better deal with these problematic areas of coverage. The thesis also concludes partial content analyses, which show the way how chosen Czech media coped with these problematic areas of school shootings media coverage. To be concrete, it analyses Lidové noviny, server iDnes.cz and Czech television news.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017865480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV