Zobrazit minimální záznam

The transformation of memory institutions in Europe and in the CR with focus on their "media acts"
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorFridrich, Tomáš
dc.date.accessioned2017-05-26T16:31:43Z
dc.date.available2017-05-26T16:31:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64125
dc.description.abstractCílem diplomové práce "Paměťové instituce na prahu 21. století: mediální jednání Národního filmového archivu a Deutsches Filminstitut" je přiblížit čtenáři souvislosti, ve kterých archivy účinkují, a především prozkoumat konkrétní mediální činnost dvou předních evropských filmových archivů. Těžiště první části textu spočívá v popisu měnících se podmínek souvisejících především s digitalizací, kterým se tradičně strnulé instituce musí přispůsobit, pokud chtějí odpovídat standardům kulturních institucí 21. století. Hlavní část textu se pak zabývá analýzou mediální činnosti Národního filmového archivu a referenční instituce Deutsches Filminstitut. Práce rozebírá konkrétní podsložky mediálního jednání od prezentace instituce na webu po práci s žurnalisty a v případě potřeby navrhuje optimalizaci stávajících procesů. Důvodem zaměření se právě na mediální činnost archivů je stoupající potřeba získávat nové publikum, rekrutující se z neodborné veřejnosti, která se doposud o činnost archivů nezajímala, a v neposlední řadě také fakt, že dobrá mediální činnost může být pádným argumentem při oslovování sponzorů ze soukromé sféry. To je v perspektivě snižujících se státních příspěvků kulturním institucím činnost, na niž se paměťové instituce budou v budoucnu muset zaměřit stále silněji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis "Memory institutions on the threshold of the 21st century: media activities of the National Film Archive and the Deutsches Filminstitut" is to explain the context in which the archives are acting, and in particular explore specific media operations of two leading European film archives. The focus of the first part of the text is to describe the changing conditions mainly related to digitalization. The traditionally rigid institutions must adapt to this new conditions if they want to onform to the standards of cultural institutions of the 21st century. The main part of the text then analyzes the media actions of the National Film Archive and reference institution Deutsches Filminstitut. The thesis analyzes the specific media actions from onlinepresentation of the institution up to the work with journalists and, if necessary, proposes the optimization of existing processes. The reason of focusing just on media activities is the increasing need to develop new audiences, recruited from persons who were up to this moment not interested in the activities of the archives, and last but not least, the fact that a good media activity can be a compelling argument when approaching sponsors from the private sector. In the perspective of continual reduction of state contributions to cultural...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpaměťové institucecs_CZ
dc.subjectarchivycs_CZ
dc.subjectNárodní filmový archivcs_CZ
dc.subjectDeutsches Filminstitutcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectPRcs_CZ
dc.subjectdigitalizacecs_CZ
dc.subjectukotvená teoriecs_CZ
dc.subjectmemory institutionsen_US
dc.subjectarchivesen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectPRen_US
dc.subjectNational Film Archiveen_US
dc.subjectDeutsches Filminstituten_US
dc.subjectdigitalizationen_US
dc.subjectgrounded theoryen_US
dc.titlePaměťové instituce na prahu 21. století: mediální jednání Národního filmového archivu a Deutsches Filminstitutcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125648
dc.title.translatedThe transformation of memory institutions in Europe and in the CR with focus on their "media acts"en_US
dc.contributor.refereeSekera, Martin
dc.identifier.aleph001786552
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce "Paměťové instituce na prahu 21. století: mediální jednání Národního filmového archivu a Deutsches Filminstitut" je přiblížit čtenáři souvislosti, ve kterých archivy účinkují, a především prozkoumat konkrétní mediální činnost dvou předních evropských filmových archivů. Těžiště první části textu spočívá v popisu měnících se podmínek souvisejících především s digitalizací, kterým se tradičně strnulé instituce musí přispůsobit, pokud chtějí odpovídat standardům kulturních institucí 21. století. Hlavní část textu se pak zabývá analýzou mediální činnosti Národního filmového archivu a referenční instituce Deutsches Filminstitut. Práce rozebírá konkrétní podsložky mediálního jednání od prezentace instituce na webu po práci s žurnalisty a v případě potřeby navrhuje optimalizaci stávajících procesů. Důvodem zaměření se právě na mediální činnost archivů je stoupající potřeba získávat nové publikum, rekrutující se z neodborné veřejnosti, která se doposud o činnost archivů nezajímala, a v neposlední řadě také fakt, že dobrá mediální činnost může být pádným argumentem při oslovování sponzorů ze soukromé sféry. To je v perspektivě snižujících se státních příspěvků kulturním institucím činnost, na niž se paměťové instituce budou v budoucnu muset zaměřit stále silněji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis "Memory institutions on the threshold of the 21st century: media activities of the National Film Archive and the Deutsches Filminstitut" is to explain the context in which the archives are acting, and in particular explore specific media operations of two leading European film archives. The focus of the first part of the text is to describe the changing conditions mainly related to digitalization. The traditionally rigid institutions must adapt to this new conditions if they want to onform to the standards of cultural institutions of the 21st century. The main part of the text then analyzes the media actions of the National Film Archive and reference institution Deutsches Filminstitut. The thesis analyzes the specific media actions from onlinepresentation of the institution up to the work with journalists and, if necessary, proposes the optimization of existing processes. The reason of focusing just on media activities is the increasing need to develop new audiences, recruited from persons who were up to this moment not interested in the activities of the archives, and last but not least, the fact that a good media activity can be a compelling argument when approaching sponsors from the private sector. In the perspective of continual reduction of state contributions to cultural...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017865520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV