Sociologická analýza rekrutační fáze kvalitativních projektů, zejména focus groups v praxi marketingového výzkumu
Sociological Analysis of Recruitment of Qualitative Research Project, especially focus groups in Praxis of Marketing Research
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64188Identifikátory
SIS: 138354
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Buchtík, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rekrutace, focus groups, kvalitativní výzkum, rekrutátor, respondent, Simar, výzkumná agentura, marketingový výzkumKlíčová slova (anglicky)
Recruitment, focus groups, qualitative research, recruiter, respondent, Simar, research agency, marketing researchBakalářská práce je sociologickou analýzou rekrutáční fáze kvalitativních projektů, zejména pak nejfrekventovanější kvalitativní metody, tj. focus groups, v marketingovém výzkumu. První část práce představuje historii focus groups až po její současnou podobu včetně zásad při jejich realizaci. Dále se práce věnuje historii výzkumu trhu na území České republiky se zaměřením na příchod metody focus groups. Práce seznamuje čtenáře s marketingovým výzkumem trhu a jeho specifiky se zaměřením na kvalitativní projekty, konkrétně hlavně na metodu focus groups a její obměny. V další části práce jsou charakterizovány metody rekrutace a standardy, kterými se rekrutace řídí s důrazem na sdružení Simar. Závěrečná část práce je věnována metodologii a pak vlastnímu šetření mezi vybranými pěti rekrutátory, kteří zajišťují výběr respondentů na kvalitativní projekty, zejména focus groups, v České republice. Skrze jejich výpovědi autorka celý proces rekrutace popisuje, definuje jeho kritická místa a navrhuje možná zlepšení z nich plynoucí.
This bachelor thesis is sociological analysis of recruitment phase of qualitative research projects, especially focus groups in praxis of marketing research. First part of thesis introduces history of focus groups methodology until its nowadays form including rules of its realization. Thesis further deals with history of marketing research within Czech Republic with focus on focus groups methodology and continues until description of todays situation. Next part characterizes projects of qualitative research, especially focus groups with its all varieties. Overmore it brings overview of recruitment methods and standards used in praxis and mostly carried out by Simar association. Last part of thesis is dedicated to methodology and research conducted among five recruiters, who are responsible for qualitative research projects recruitment. By using interviews with them, author describes whole recruitment process, defines its critical points and proposes points for optimization.