Politický paralelismus mediálních obsahů
Political parallelism of media content
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64331Identifikátory
SIS: 120799
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Média, mediální obraz, politický paralelismus, volby, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Media, media image, political parallelism, elections, content analysisCílem této práce je potvrdit či vyvrátit hypotézu, zda Andrej Babiš využívá publikum Mladé Fronty DNES pro posílení svého politického vlivu a oslabení pozice konkurenčních stran. Na základě teorií politické komunikace se zaměřím na politický paralelismus českých médií, který teoreticky zhodnotím na úrovni organizačního propojení, na úrovni politického paralelismu novinářů a na úrovni mediálních publik. Následně pomocí kvantitativní analýzy zhodnotím politický paralelismu mediálního obsahu deníku Mladá Fronta DNES. Mým záměrem je vypozorovat, jaký byl mediálně konstruovaný obraz vybraných politických stran ve volbách do obecních zastupitelstev na podzim 2014 a ověřit tak možnou hypotézu, zda Andrej Babiš využívá vlastnictví média pro posílení politického vlivu.
. Jitka Rabitsch Aamčíková The aim of this thesis is the critical analysis of political influence of Andrej Babis through his ownership of the Czech daily Mlada Fronta DNES. The purpose of the work is the display of political content in the Czech media, especially in relation to elections. This reflection is viewed through the lens of political parallelism complemented by an introduction to political communication. The methodological outline is followed by the analytical part using a quantitative content analysis which focuses on the presentation of four political parties in the Czech daily Mlada Fronta. This thesis tests the hypothesis whether the media picture of competing political parties during the Czech local elections 2014 was influenced by the fact that the entrepreneur and politician Andrej Babis is the owner of the Mlada Fronta.