Zobrazit minimální záznam

Predictability of security returns using Twitter sentiment
dc.contributor.advisorBaruník, Jozef
dc.creatorFremunt, Marek
dc.date.accessioned2017-05-26T17:14:21Z
dc.date.available2017-05-26T17:14:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64363
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na zkoumání vlivu sociálních sítí na finanční trhy. Náš nový přístup k analýze a měření nálady na Twitteru je použit na vzorku více než 200 milionů Tweetů z období od 1. července 2014 do 9. října 2014. Nálada na Twitteru je použita jako proxy proměnná pro náladu investorů. Na hodinové frekvenci dat zkoumáme vliv základních emocí, nálad a mínění na rozhodovací procesy investorů. Konkrétně, zkoumáme vztahy mezi proměnnými odvozenými z Twitterových dat a výnosy i volatilitou konkrétních finančních instrumentů, zahrnující např. komoditní a měnové futures. Vliv nálady na Twitteru na volatilitu výnosů finančních instrumentů testujeme jak na modelech podmíněné volatility, tak realizované volatility. Dále odhalujeme vliv základních emocí na rozhodování investorů. Naše výsledky naznačují, že investoři jsou nejvíce ovlivněni emocemi a náladou na delších investičních horizontech, zatímco v krátkém období je vliv emocí omezený.cs_CZ
dc.description.abstractThis work concentrates on exploring the influence of social networks to financial markets. We have introduced a novel approach to Twitter sentiment analysis, in which we collect continuous stream of data and analyze it. Our original data set contains over 200 million English written Tweets from the period between July 1, 2014 and October 9, 2014. Twitter sentiment is used as a good representative of investors' mood. On hourly data we investigate how investors are influenced by basic emotions, moods and sentiment in their decision making processes as well as the influence of keywords related to specific securities and FOREX symbols. Particularly, we examine the relationships between Twitter-based variables and returns as well as volatility of several financial instruments on a wide range of data including commodities, currencies and S&P 500 Cash Index. We show that Twitter sentiment influences volatility of securities' returns, tested and shown on both conditional and realized volatility models. We also describe the effect of Twitter sentiment on securities' returns. Moreover, we reveal the influence of basic emotions on investors' decision making processes. Our results suggest that investors are influenced by emotions and moods, especially at longer investment horizons. The impact of emotions at shorter...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNálada na Twitterucs_CZ
dc.subjectvýnosy finančních instrumentůcs_CZ
dc.subjectvolatilitacs_CZ
dc.subjectBehaviorální financecs_CZ
dc.subjectTwitter sentimenten_US
dc.subjectsecurity returnsen_US
dc.subjectvolatilityen_US
dc.subjectBehavioral financeen_US
dc.titlePredictability of security returns using Twitter sentimenten_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151812
dc.title.translatedPredictability of security returns using Twitter sentimentcs_CZ
dc.contributor.refereeKukačka, Jiří
dc.identifier.aleph002010660
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na zkoumání vlivu sociálních sítí na finanční trhy. Náš nový přístup k analýze a měření nálady na Twitteru je použit na vzorku více než 200 milionů Tweetů z období od 1. července 2014 do 9. října 2014. Nálada na Twitteru je použita jako proxy proměnná pro náladu investorů. Na hodinové frekvenci dat zkoumáme vliv základních emocí, nálad a mínění na rozhodovací procesy investorů. Konkrétně, zkoumáme vztahy mezi proměnnými odvozenými z Twitterových dat a výnosy i volatilitou konkrétních finančních instrumentů, zahrnující např. komoditní a měnové futures. Vliv nálady na Twitteru na volatilitu výnosů finančních instrumentů testujeme jak na modelech podmíněné volatility, tak realizované volatility. Dále odhalujeme vliv základních emocí na rozhodování investorů. Naše výsledky naznačují, že investoři jsou nejvíce ovlivněni emocemi a náladou na delších investičních horizontech, zatímco v krátkém období je vliv emocí omezený.cs_CZ
uk.abstract.enThis work concentrates on exploring the influence of social networks to financial markets. We have introduced a novel approach to Twitter sentiment analysis, in which we collect continuous stream of data and analyze it. Our original data set contains over 200 million English written Tweets from the period between July 1, 2014 and October 9, 2014. Twitter sentiment is used as a good representative of investors' mood. On hourly data we investigate how investors are influenced by basic emotions, moods and sentiment in their decision making processes as well as the influence of keywords related to specific securities and FOREX symbols. Particularly, we examine the relationships between Twitter-based variables and returns as well as volatility of several financial instruments on a wide range of data including commodities, currencies and S&P 500 Cash Index. We show that Twitter sentiment influences volatility of securities' returns, tested and shown on both conditional and realized volatility models. We also describe the effect of Twitter sentiment on securities' returns. Moreover, we reveal the influence of basic emotions on investors' decision making processes. Our results suggest that investors are influenced by emotions and moods, especially at longer investment horizons. The impact of emotions at shorter...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020106600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV