Zobrazit minimální záznam

Life value changes of the adolescents placed at diagnostic institucions
dc.contributor.advisorVágnerová, Marie
dc.creatorFlorianová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-26T17:38:17Z
dc.date.available2017-05-26T17:38:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64495
dc.description.abstractBakalářská práce "Změny životních hodnot u dospívajících umístěných do diagnostického ústavu" pojednává o složitém období dospívání a problémech, které jsou mladiství nuceni v tomto období řešit. Zabývám se především mládeží ve věku 15 - 19 let. Práce je zaměřena na socializaci a začleňování jedince do společnosti, vazby k rodině a problémy s odpoutáním od rodiny. Zaměřuji se na specifikaci hodnot mladistvých a hodnotové žebříčky v dospívání. Odlišnosti názorových rozdílů vyplývají z pohlaví dospívajících a souvisejí s umístěním v ústavní péči, konkrétně v diagnostických ústavech. V praktické části zkoumám pomocí dotazníkového šetření životní hodnoty u studentek ze Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání a porovnávám je s hodnotami u klientek diagnostického ústavu. Zjišťuji, zda se u mladistvých umístěných do diagnostického ústavu mění jejich hodnoty a hodnotové žebříčky, zda se nějak výrazně liší jejich hodnoty od hodnot studentek ze středního odborného učiliště, které mají odlišné životní zkušenosti. Klíčová slova Delikvence, diagnostický ústav, dospívání, hodnoty, mládež, rodiče, rodina, ústavní výchova.cs_CZ
dc.description.abstractThesis "The changes of life-values in adolescents placed in diagnostic institute" discusses the difficult period of life - adolescence. I'm also writing about problems young people must deal with in this period. Work and research is focused on a young people between 15 and 19 years. The work is targeted on socialization and integration of an individual in society, on attachment to family and problems with detachment from family. I focus on the specification of values and value systems juveniles in adolescence. Differences of opinion arise from gender differences of adolescents and are associated with the placement in institutional care, particularly in diagnostic institutes. In research I had been asking high school students and respondents from diagnostic institute to find differences in values of their life. I try to find if the values and value system of the juvenile placed in a diagnostic institute are significantly different values of students from secondary vocational schools, which have different life experiences. Keywords Criminality, diagnostic institutions, adolescence, values, young, parents, family, institutional care.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleZměny životních hodnot u dospívajících umístěných do diagnostického ústavucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-12
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId143679
dc.title.translatedLife value changes of the adolescents placed at diagnostic institucionsen_US
dc.contributor.refereeJanošová, Pavlína
dc.identifier.aleph001783188
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Paedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Paedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Změny životních hodnot u dospívajících umístěných do diagnostického ústavu" pojednává o složitém období dospívání a problémech, které jsou mladiství nuceni v tomto období řešit. Zabývám se především mládeží ve věku 15 - 19 let. Práce je zaměřena na socializaci a začleňování jedince do společnosti, vazby k rodině a problémy s odpoutáním od rodiny. Zaměřuji se na specifikaci hodnot mladistvých a hodnotové žebříčky v dospívání. Odlišnosti názorových rozdílů vyplývají z pohlaví dospívajících a souvisejí s umístěním v ústavní péči, konkrétně v diagnostických ústavech. V praktické části zkoumám pomocí dotazníkového šetření životní hodnoty u studentek ze Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání a porovnávám je s hodnotami u klientek diagnostického ústavu. Zjišťuji, zda se u mladistvých umístěných do diagnostického ústavu mění jejich hodnoty a hodnotové žebříčky, zda se nějak výrazně liší jejich hodnoty od hodnot studentek ze středního odborného učiliště, které mají odlišné životní zkušenosti. Klíčová slova Delikvence, diagnostický ústav, dospívání, hodnoty, mládež, rodiče, rodina, ústavní výchova.cs_CZ
uk.abstract.enThesis "The changes of life-values in adolescents placed in diagnostic institute" discusses the difficult period of life - adolescence. I'm also writing about problems young people must deal with in this period. Work and research is focused on a young people between 15 and 19 years. The work is targeted on socialization and integration of an individual in society, on attachment to family and problems with detachment from family. I focus on the specification of values and value systems juveniles in adolescence. Differences of opinion arise from gender differences of adolescents and are associated with the placement in institutional care, particularly in diagnostic institutes. In research I had been asking high school students and respondents from diagnostic institute to find differences in values of their life. I try to find if the values and value system of the juvenile placed in a diagnostic institute are significantly different values of students from secondary vocational schools, which have different life experiences. Keywords Criminality, diagnostic institutions, adolescence, values, young, parents, family, institutional care.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990017831880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV