Gynekologické problémy u děvčátek a dospívajících dívek
Gynaecological Problems which Occur in Little and Teenage Girls
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6462Identifikátory
SIS: 22939
Kolekce
- Kvalifikační práce [4519]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marková, Eva
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
13. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V této diplomové práci jsme se zabývali gynekologickými problémy u děvčátek a dospívajících dívek. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou, ve které jsme se snažili upozornit na rozdíly, které se týkají dětského organismu. Je nutné si uvědomit, že malá pacientka není dospělá pacientka. V této části jsou dále popsány nejčastější gynekologická onemocnění dětského věku, základní vyšetřovací metody používané v dětské gynekologii. Závěr teoretické části jsme věnovali psychosociálním aspektům v jednotlivých věkových obdobích a rodinné výchově na základních školách a malých gymnáziích. Empirickou část tvoří výzkum. Výzkum byl proveden na základních školách a víceletém gymnáziu. Výzkumem jsme chtěli získat informace o sexuální výchově. Výzkum potvrdil, že znalosti dívek z oblasti sexuální výchovy jsou na celkem dobré úrovni.
In this master thesis we have been concerned with gynaecological problems which occur with little and teenage girls. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. In the theoretical part we have tried to highlight the differences which concern with a child's organism. It is necessary to be aware of the fact that a child's patient is not an adult one. There are also described most often gynecological illnesses of the child's age and basic investigation methods used in child's gynaecology. The closing of the theoretical part is devoted to psychosocial aspects in particular age-periods and family education at basic schools and secondary grammar schools. The empirical part is focused on the research. It was carried out at basic schools and a secondary grammar school. Our aim was to obtain information in what way girls are informed in the sphere of sexual education. The result is that the prevalent majority of girls at the age of 13-15 have good background knowledge in sexual education.