dc.contributor.advisor | Jurásková, Dana | |
dc.creator | Dvořáková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2017-03-29T15:35:59Z | |
dc.date.available | 2017-03-29T15:35:59Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/6474 | |
dc.description.abstract | This thesis adresses the lifelong education of nurses and midwives. Introduced subject is presently very up-to-date, because it pays strong emphasis to standards of these professions within the European Union and the need to unify and improve their education. Changes are occurring in thein qualification preparation as well as in postgraduate education. The objective of the theoretical part is to charakterize these changes and to present the principles of medical education changes according to the Law number 96/2004 Coll. The empirical part of the thesis is focused on charting the attitude, knowledge, motivation and interest of nurses and midwives about this subject. Research, in which took part nurses and midwives from three hospitals in Karlovy Vary region, showed, that both occupations take lifelong education very seriously. Further results point out the misgivings about the financial and time requirements the new lifelong education system brings. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá celoživotním vzděláváním sester a porodních asistentek. Toto téma je v současné době velmi aktuální, neboť je kladen důraz na úroveň těchto profesí v podmínkách Evropské unie a na potřebu sjednotit a zlepšit jejich vzdělávání. Dochází ke změnám jak v jejich kvalifikační přípravě, tak postgraduálním vzdělávání. Cílem teoretické části je charakterizovat tyto změny a uvést principy legislativní úpravy zdravotnického vzdělávání podle zákona č. 96/2004 Sb. Empirická část diplomové práce je zaměřena na zmapování postoje, informovanosti, motivace a zájmu sester a porodních asistentek o tuto problematiku. Výzkumem, kterého se účastnily sestry a porodní asistentky ze tří nemocnic Karlovarského kraje, bylo zjištěno, že obě skupiny respondentek jednoznačně považují celoživotní vzdělávání za důležité. Z dalších výsledků však vyplývají jejich obavy, že vzdělávání podle nového systému bude obtížné zejména z hlediska časového a finančního. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Celoživotní vzdělávání sester a porodních asistentek v nemocnicích Karlovarského kraje | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-06-12 | |
dc.description.department | Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 22921 | |
dc.title.translated | Lifelong Education of Nurses and Midwives in Karlovy Vary Region | en_US |
dc.contributor.referee | Marková, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000595361 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of nursing subjects in secondary schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Nursing | en_US |
thesis.degree.program | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of nursing subjects in secondary schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Nursing | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá celoživotním vzděláváním sester a porodních asistentek. Toto téma je v současné době velmi aktuální, neboť je kladen důraz na úroveň těchto profesí v podmínkách Evropské unie a na potřebu sjednotit a zlepšit jejich vzdělávání. Dochází ke změnám jak v jejich kvalifikační přípravě, tak postgraduálním vzdělávání. Cílem teoretické části je charakterizovat tyto změny a uvést principy legislativní úpravy zdravotnického vzdělávání podle zákona č. 96/2004 Sb. Empirická část diplomové práce je zaměřena na zmapování postoje, informovanosti, motivace a zájmu sester a porodních asistentek o tuto problematiku. Výzkumem, kterého se účastnily sestry a porodní asistentky ze tří nemocnic Karlovarského kraje, bylo zjištěno, že obě skupiny respondentek jednoznačně považují celoživotní vzdělávání za důležité. Z dalších výsledků však vyplývají jejich obavy, že vzdělávání podle nového systému bude obtížné zejména z hlediska časového a finančního. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis adresses the lifelong education of nurses and midwives. Introduced subject is presently very up-to-date, because it pays strong emphasis to standards of these professions within the European Union and the need to unify and improve their education. Changes are occurring in thein qualification preparation as well as in postgraduate education. The objective of the theoretical part is to charakterize these changes and to present the principles of medical education changes according to the Law number 96/2004 Coll. The empirical part of the thesis is focused on charting the attitude, knowledge, motivation and interest of nurses and midwives about this subject. Research, in which took part nurses and midwives from three hospitals in Karlovy Vary region, showed, that both occupations take lifelong education very seriously. Further results point out the misgivings about the financial and time requirements the new lifelong education system brings. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005953610106986 | |