Specifičnost počítačových her a jejich komunikace v rámci crowdfundingu
The Specificity of Digital Games and Their Communication in Growdfunding
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64892Identifikátory
SIS: 151946
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strielkowski, Wadim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato bakalářská práce pojednává o poměrně novém fenoménu - crowdfundingu. Konkrétně tento fenomén vztahuje na průmysl počítačových her. Klade si otázku, co stojí za disproporčně vysokou úspěšností počítačových her oproti jiným druhům produktů, a osvětluje pravidla crowdfundingu i současný stav herního průmyslu. Rozebírá počítačové hry jako médium a také jejich publikum a mezi všemi těmito prvky se snaží identifikovat ty relevantní pro crowdfundingový úspěch a unikátní pro počítačové hry. Dále se zabývá crowdfundingovými kampaněmi se zvláštním důrazem na kampaně počítačových her. Výzkumná část práce je zaměřena na crowdfunding českých projektů počítačových her a formou případové studie zkoumá tři specifické kampaně, které uspěly buď na serveru Startovač.cz, nebo Kickstarter.com. Tyto hry jsou Brány Skeldalu od Napoleon Games, Dex od studia Dreadlocks a Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios. Tyto projekty jsou velice rozdílné a cílem této práce je není vzájemně přímo porovnávat, ale spíše jejich prostřednictvím prozkoumat, nakolik se česká herní scéna dokázala adaptovat na nový celosvětový trend, který má potenciál způsobit dalekosáhlé změny v celém herním průmyslu.
This thesis deals with a relatively new phenomenon of crowdfunding, specifically relating it to the computer games industry. It poses the question: What is the reason for the disproportionate success of computer games compared to other types of products? and clarifies the rules of crowdfunding and the current state of the computer game industry. It analyses computer games as a medium and also their publicand among all these elements tries to identify those relevant for crowdfunding success and unique to computer games. Furthermore, it deals with crowdfunding campaigns with the specific focus on computer games campaigns. The final part of this work focuses on the crowdfunding of Czech computer game projects and in the form of case study examines three specific campaigns that were successful either on the Startovač.cz or the Kickstarter.com webpage. These three games are Brány Skeldalu from Napoleon Games, Dex from Dreadlocks Studios, and Kingdom Come: Deliverance from Warhorse Studios. These projects are very different and the goal of this work is not to directly compare them, but examine through them the extent of adaptation of the Czech computer game scene to the new global trend with the potential to cause far- reaching changes in the whole computer game industry.