Konstrukce identity prostřednictvím autoportrétu v éře sociálních sítí
Construction of identity through self-portrait in social media era
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64895Identifikátory
SIS: 152171
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirků, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
selfie, autoportrét, sociální sítě, virtuální realita, subjekt, Facebook, InstagramKlíčová slova (anglicky)
selfie, self-portrait, social network, virtual reality, subject, Facebook, InstagramBakalářská práce se zabývá fotografickým a společenským fenoménem současné společnosti - tzv. selfie, tedy variací fotografického autoportrétu pořízeného mobilním fotoaparátem. Fenoménem proto, že se rozšířil do všech možných sfér společnosti a postupně začal ovlivňovat lidskou existenci a naše vnímání sebe sama. Práce se snaží probrat tento neprozkoumaný fenomén ze všech možných aspektů. Nahlíží na selfie z hlediska sociologického, psychologického i filozofického. Pokouší se ho popsat, zařadit a charakterizovat na základě dalších pojmů, které jsou s ním neoddělitelně spojené. Práce selfie zasazuje do kontextu sociálních sítí a zkoumá jeho vliv na lidské chování. Snaží se na základě vlastního kvalitativního i kvantitativního výzkumu poskytnout plastický profil uživatele selfie a na základě toho probrat možné motivace a zároveň důsledky, které selfie na člověka má. Práce nabízí spektrum teorií jakými je možné selfie vnímat a na základě kterých se v něm i lépe orientovat. Prostřednictvím všech těchto metod práce přináší vysvětlení fenoménu, příčin, které ho vyvolaly a dopadů, jaké na život lidí má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with a photographic and social phenomenon of contemporary society - the selfie. The selfie is a variation of photographic self-portrait taken by mobile photocamera. The selfie is a phenomenon because it has become a part of daily life of a huge number of people and started to influence the society throughout all its spheres. It has started to influence the human existence and the way we perceive ourselves. This work tries to examine this unexplored phenomenon from all possible angles. It observes and examines the selfie from the sociological, psychological and also philosophical point of view. The thesis attempts to describe, characterize and define it by using other important terms that communicate with the selfie. The work implants the selfie to the context of social networks and tries to find out its influence on the human behaviour. The work uses qualitative and quantitative methods to provide the insight into the mind of someone who is a keen selfie photographer and by following the results find out possible motivations and consequences that the selfie could have on the human subject. The work offers wide spectrum of theories that provides different explanations of this phenomenon. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)