Zobrazit minimální záznam

Knowledge of the younger schoolchildren about life emergency staets
dc.contributor.advisorEislerová, Iva
dc.creatorProcházková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-26T19:39:12Z
dc.date.available2017-05-26T19:39:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65154
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá zkoumáním znalostí dětí mladšího školního věku o život zachraňujících stavech. Konkrétním vzorkem byla skupinka čtrnácti dětí navštěvujících druhou třídu základní školy v okrese Praha- západ. Cílem mé práce bylo jednak udělat si představu o tom, co děti ve věku kolem osmi let vědí o neodkladné první pomoci, ale také poskytnout jim návod jak v neznámých krizových situacích postupovat. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je členěna na jednotlivé kapitoly. Nejdříve se zabývám úvodem do problematiky neodkladné péče, složkami a fungováním integrovaného záchranného systému a uvádím některé statistické údaje Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Druhá kapitola je věnována obecným postupům doporučeným při poskytování první pomoci. V poslední kapitole popisuji jednotlivé vybrané stavy ohrožující život a postup při poskytování první pomoci. V empirické části je uvedena metodika a organizace výzkumného šetření, pro které jsem použila kvalitativní metodu focus groups ve spojení s praktickým nácvikem některých postupů neodkladné první pomoci. Je zde také obsaženo procentuální a grafické vyhodnocení výsledků výzkumu a jeho cílů. Tato část práce je zakončena diskuzí. Klíčová slova: život ohrožující stavy, neodkladná první pomoc, kardiopulmonální resuscitace,...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis concerns the research of the knowledge of the younger school children about life-saving situations. A group of fourteen children visiting the second school class in the Prague West district was used as a sample. The goal of my thesis was to gain a picture about the knowledge of the eight years old children about urgent first aid as well as to give the children a quide how to act in the unfamiliar crisis situations. The thesis is divided into two parts. Theoretical part is divided into separate chapters. The beginning is devoted to an introduction into the topic of the urgent first aid, to present the components and function of the integrated rescue system and there are as well some statistics mentioned here. The second chapter deals with general procedures recomended when providing first aid. In the last chapter I describe particular selcted life-threatening situations and methods of first aid provision. In the empirical part the methodology and organization of the research is decribed. I have used a qualitative focus group method in connection with practical training of some urgent first aid techniques. Also the percentage and graphical evaluation of the research outcomes and goals is enclosed here. This part of the thesis is wrapped up by a discussion. Key words: life...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectživot ohrožující stavycs_CZ
dc.subjectneodkladná první pomoccs_CZ
dc.subjectkardiopulmonální resuscitacecs_CZ
dc.subjectintegrovaný záchranný systémcs_CZ
dc.subjectbezvědomícs_CZ
dc.subjectzávažné krvácenícs_CZ
dc.subjectkřečové stavycs_CZ
dc.subjectdušenícs_CZ
dc.subjectlife threathening situationsen_US
dc.subjecturgent first aiden_US
dc.subjectcardiopulmonary resuscitationen_US
dc.subjectintegrated rescue systemen_US
dc.subjectunconsciousnessen_US
dc.subjectsevere bleedingen_US
dc.subjectspasmodic statesen_US
dc.subjectsuffocationen_US
dc.titleZnalosti dětí mladšího školního věku o život ohrožujících stavechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-10
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId140056
dc.title.translatedKnowledge of the younger schoolchildren about life emergency staetsen_US
dc.contributor.refereeBurišková, Klára
dc.identifier.aleph001782305
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá zkoumáním znalostí dětí mladšího školního věku o život zachraňujících stavech. Konkrétním vzorkem byla skupinka čtrnácti dětí navštěvujících druhou třídu základní školy v okrese Praha- západ. Cílem mé práce bylo jednak udělat si představu o tom, co děti ve věku kolem osmi let vědí o neodkladné první pomoci, ale také poskytnout jim návod jak v neznámých krizových situacích postupovat. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je členěna na jednotlivé kapitoly. Nejdříve se zabývám úvodem do problematiky neodkladné péče, složkami a fungováním integrovaného záchranného systému a uvádím některé statistické údaje Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Druhá kapitola je věnována obecným postupům doporučeným při poskytování první pomoci. V poslední kapitole popisuji jednotlivé vybrané stavy ohrožující život a postup při poskytování první pomoci. V empirické části je uvedena metodika a organizace výzkumného šetření, pro které jsem použila kvalitativní metodu focus groups ve spojení s praktickým nácvikem některých postupů neodkladné první pomoci. Je zde také obsaženo procentuální a grafické vyhodnocení výsledků výzkumu a jeho cílů. Tato část práce je zakončena diskuzí. Klíčová slova: život ohrožující stavy, neodkladná první pomoc, kardiopulmonální resuscitace,...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis concerns the research of the knowledge of the younger school children about life-saving situations. A group of fourteen children visiting the second school class in the Prague West district was used as a sample. The goal of my thesis was to gain a picture about the knowledge of the eight years old children about urgent first aid as well as to give the children a quide how to act in the unfamiliar crisis situations. The thesis is divided into two parts. Theoretical part is divided into separate chapters. The beginning is devoted to an introduction into the topic of the urgent first aid, to present the components and function of the integrated rescue system and there are as well some statistics mentioned here. The second chapter deals with general procedures recomended when providing first aid. In the last chapter I describe particular selcted life-threatening situations and methods of first aid provision. In the empirical part the methodology and organization of the research is decribed. I have used a qualitative focus group method in connection with practical training of some urgent first aid techniques. Also the percentage and graphical evaluation of the research outcomes and goals is enclosed here. This part of the thesis is wrapped up by a discussion. Key words: life...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990017823050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV