Vývoj somatosenzorického systému v souvislosti s posturálně-lokomočními funkcemi v předškolním věku, možnosti hodnocení
Development of somatosensory system in the context of the postural - locomotion system and the as sessment possibilities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65173Identifikátory
SIS: 130592
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Smolíková, Libuše
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
21. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
somatosenzorický systém, vývoj předškolního dítěte, posturálně- lokomoční funkce vývoj, posturální kontrolaKlíčová slova (anglicky)
somatosensory system, preschool child's development, postural - locomotion functions, postural controlCílem této práce je popsat na základě rešerše vývoj somatosenzorického systému u dítěte předškolního věku, jeho souvislosti s posturálně- lokomočními funkcemi a popis možností hodnocení somatosenzorického systému u předškolních dětí. V jednotlivých kapitolách teoretické části této práce je popsán somatosenzorický systém a jeho vývoj, vývoj posturálně- lokomočních funkcí v předškolním věku, růst a vývoj předškolního dítěte. V části praktické pak byly shrnuty nalezené informace, jak mohou být vývoj somatosenzorického systému a jeho plné využívání centrálním nervovým systémem v posturálně- lokomočních funkcích ovlivněny u předškolního dítěte. Dále jsou popsány možnosti testů somatosenzorického systému, které lze použít u předškolního dítěte v běžné fyzioterapeutické praxi. Součástí práce je kazuistika předškolního dítěte zaměřená na testy somatosenzorického systému.
The aim of the work is to describe the somatosensory system function development in the context of postural- locomotion function in preschool age and to describe the possible assessment of this function in preschool children, on the basis of research. The theoretical chapters deal with the development of the somatosensory system and the postural- locomotion system, also with the physical development of the preschool child. The practical part presents the outcomes of the research, namely how the development and usage of somatosensory signals by central nervous system is influenced by growth of the preschool child's organism. Lastly, the work presents the possibilities how to assess the preschool child's somatosensory system in common physioterapeutic practice. A preschool child's case report is included.