Možnosti využití systému Kinect v rehabilitaci
System Microsoft Kinect in rehabilitation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65179Identifikátory
SIS: 150029
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zounková, Irena
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
22. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Kinect, Kinect v rehabilitaci, biofeedback, cvičení pomocí virtuální realityKlíčová slova (anglicky)
Kinect, Kinect in rehabilitation, biofeedback, virtual reality exerciseSystém Microsoft Kinect s konzolí Xbox je komerční herní zařízení. Kinect snímá pohyby hráčova těla, jimiž je zároveň ovládán, a následně hráči v reálném čase poskytuje vizuální zpětnou vazbu o prováděných pohybech. Zmíněné výhody poskytují možnost používat systém i pro rehabilitační účely. Cílem této práce je shrnout dostupné poznatky o využití Kinectu v rehabilitaci. Část práce je věnována praktickému výzkumu, ve kterém jsme se zajímali o schopnost Kinectu hodnotit polohu šikmého sedu, která by mohla být následně využita v domácí terapii funkčních poruch pohybového systému. Součástí praktické části bylo vytvořit program, který dává uživateli zpětnou vazbu o tom, zda danou polohu prováděl správně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
System Microsoft Kinect is a commercial gaming device with a game console Xbox. Kinect monitors moves of a player who is controlling the device only by these moves. This system provides to the player visual biofeedback about the moves in a real time. Mentioned benefits might be useful also for rehabilitation tools. The aim of this thesis is to summarise the available findings concerning the usage of Kinect in rehabilitation. Part of the thesis includes practical research, where we were interested about Kinect's capability to evaluate a position of oblique sitting. This position might be used in home therapy of functional disorders of musculoskeletal system. Accessory to the practical part was to create a programme that would tell user if he performed the exercise correctly through the visual biofeedback. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Atomix pro Microsoft Kinect pro Windows
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMach, Vladimír (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2014)Datum obhajoby: 8. 9. 2014Název práce: Atomix pro Microsoft Kinect pro Windows Autor: Vladimír Mach Katedra (ústav): Katedra softwarového inženýrství Vedoucí diplomové práce: RNDr. David Hoksza, Ph.D. e-mail vedoucího: hokzsa@ksi.mff.cuni.cz Abstrakt: ... -
Sledování průběhu deskových her pomocí kamery a hloubkového senzoru
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStaněk, Roman (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2019)Datum obhajoby: 5. 9. 2019Deskové hry byly oblíbenou kratochvílí lidstva již od nepaměti. Během posledních dekád se objevilo mnoho pokusů jak pomocí RGB kamery rozpoznat aktuální stav hry, nebo dokonce sledovat průběh celých zápasů. V této práci k ... -
Point cloud video na HoloLens
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMačák, Adrián (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2019)Datum obhajoby: 27. 6. 2019Vývoj headsetov pre virtuálnu a rozšírenú realitu otvára veľa možností použitia týchto technológii v priemysle, zábave a v rôznych iných odvetviach. Cieľom tejto práce je preskú- mať možnosti a navrhnúť aplikácie, ktoré ...