Některé aspekty cizího jazyka v předškolním věku
Several Aspects of a Foreign Language at a Pre-School Age
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6517Identifiers
Study Information System: 20803
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Fenclová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 6. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce ze zabývá některými aspekty výuky cizích jazyků v předškolním věku, přičemž je založená na praktických zkušenostech při výuce jazyků v Čechách, Anglii a ve Francii. Teoretická část poukazuje na historický kontext výuky cizích jazyků, na specifičnost předškolního období dítěte a otevírá po teoretické stránce některé problémy, které se týkají právě výuky jazyků v předškolním věku, jako například způsob výuky, podmínky, délka jednotlivých lekcí, kvalifikace lektorů, výsledky dětí, spolupráce s rodinou... Praktická část diplomové práce předkládá konkrétní výsledky pedagogického šetření, které je zaměřeno na současnou situaci na pražských mateřských školách a na podmínky, za jakých výuka cizích jazyků probíhá. Zjišťuje postoje, zkušenosti a problémy ředitelek mateřských škol, lektorů cizích jazyků a rodičů dětí, které výuku jazyka absolvují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The dissertation deals with some of the aspects of foreign languages in preschool education and is based on the practical experiences of teaching in the Czech Republic, England and France. The theoretical part of the diploma work point out the historical context of language education, the specifics of a child's preschool period and poses some of the questions connected with languages in preschool age, such as method of education, conditions, duration of a lesson, qualification of the lecturers, returns, cooperation with the family etc. The practical part of the diploma work presents concrete results of the pedagogical investigation, which is focused on the current situation in Prague's kindergartens and on conditions for languages at preschool age. The work demonstrates the attitudes, experiences and problems of directors of kindergartens, lecturers of languages and parents of children who attend the lessons. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)