Dějiny vzdělávání na Mělnicku v letech 1869 - 1948/49
History of Education in Mělnicko from 1869 to 1948/49
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65425Identifikátory
SIS: 154725
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ortová, Marie
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
V této práci se zabývám dějinami vzdělávání na Mělnicku od roku 1869 do roku 1948/49. Práce vychází z archivních materiálů Okresního školního výboru na Mělníku. Pro velké množství archivního materiálu k tomuto období, se jedná o průřez, ve kterém jsou uvedeny jen důležité informace. Úvodní část práce je věnována dvěma osobnostem, které jsou spojeny s Mělnickem a podílely se na vzdělávaní národa. První z nich je František Palacký, druhým Josef Věnceslav Vlasák. U každého je uveden jeho krátký životopis a také důvod, proč byly důležití pro vývoj školství a vzdělávání. Hlavní část práce se věnuje jednotlivým manipulačním údobím Okresního školního výboru na Mělníku mezi lety 1869-1948/49. U jednotlivých údobí jsou uvedeny statistiky počtu žáků, škol. Dále jsou uváděny informace o učitelstvu, kázni, školní docházce, organizaci vyučování a u některých údobí je kapitola věnována i sociálnímu stavu žactva. Všechny informace se nemusí vyskytnout u všech údobí. Závěr tvoří krátké srovnání vzdělávacího systému ve vybraném období se současností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In this thesis I deal with the history of education in Mělnicko from 1869 to 1948 / 49. The thesis is based on archival materials of the District school board to Mělník. Because of large number of archival materials related to this period, only relevant information is shown. The first part is dedicated to the two personalities that are associated with Mělník, personalities who participated in the education of the nation. The first one is František Palacký, the second Josef Věnceslav Vlasák. Each is given a brief biography and an explanation why they were important to the development of education and training. The main part of the thesis deals with the individual handling through a period of District school board in Mělník between 1869-1948/49. Each perion is shown in statistics on the number of pupils, schools. Furthermore, information concerning teaching and discipline, schooling and teaching organization is provided.. In some periods there is a chapter dealing with the social status of pupils. Not all information and data is provided for each period of time. The conclusion contains a brief comparison of the educational system in the selected period to the present. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)