dc.contributor.advisor | Nováková, Ivana | |
dc.creator | Šebková, Štěpánka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T21:00:30Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T21:00:30Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65590 | |
dc.description.abstract | 1 Anotace Diplomová práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření a supervize, jakožto formy jeho prevence. Téma je zaměřeno na pracovníky, kteří se věnují seniorům trpících demencí v zařízeních denního stacionáře. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů týkajících se syndromu vyhoření, demence, denního stacionáře a supervize. Výsledky praktické části vychází z výzkumných metod, konkrétně vlastního dotazníku, a již vypracovaného dotazníku Ch. Maslachové a Ayali Pinesové "Tedium Measure". Diplomovou práci jsem dále rozšířila o rozhovor s vybraným odborníkem. Formou otevřených otázek se dotýkám oblasti supervize a syndromu vyhoření z praktického pohledu a zkušeností. Základním cílem práce je přispět k prevenci syndromu vyhoření, a také zmapovat, zda je supervize v zařízeních denního stacionáře využívána a přispívá k předcházení syndromu vyhoření. | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 Annotation This thesis is focused on the issues of burnout syndrome and supervision as a form of prevention. The topic is focused on staff dedicated to the seniors with dementia in day-care centers. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is devoted to the definition of basic terms related to burnout syndrome, dementia, daily care center and supervision. Results in the practical part come from the research methods used, specifically self-prepared questionnaire and questionnaire prepared by Ch. Maslachová and Ayala Pines "Tedium Measure". Furthermore I expanded the thesis with interview with selected expert. Using open questions the area of supervision and burnout syndrome is being discussed. The primary target of this thesis is to contribute to the prevention of burnout syndrome and also to map, whether supervision is being used in day-care facilities and whether it helps preventing the burnout syndrome. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | syndrom vyhoření | cs_CZ |
dc.subject | pomáhající profese | cs_CZ |
dc.subject | demence | cs_CZ |
dc.subject | denní stacionář | cs_CZ |
dc.subject | stres | cs_CZ |
dc.subject | supervize | cs_CZ |
dc.subject | burn-out syndrome | en_US |
dc.subject | helping professions | en_US |
dc.subject | dementia | en_US |
dc.subject | daily care center | en_US |
dc.subject | stress | en_US |
dc.subject | supervision | en_US |
dc.title | Syndrom vyhoření u pracovníků v zařízeních pro seniory | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-08 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 146372 | |
dc.title.translated | The burnout syndrome of social workers in institutions for elderly | en_US |
dc.contributor.referee | Cintlová, Jitka | |
dc.identifier.aleph | 001852009 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social and Charity Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social and Charity Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 Anotace Diplomová práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření a supervize, jakožto formy jeho prevence. Téma je zaměřeno na pracovníky, kteří se věnují seniorům trpících demencí v zařízeních denního stacionáře. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů týkajících se syndromu vyhoření, demence, denního stacionáře a supervize. Výsledky praktické části vychází z výzkumných metod, konkrétně vlastního dotazníku, a již vypracovaného dotazníku Ch. Maslachové a Ayali Pinesové "Tedium Measure". Diplomovou práci jsem dále rozšířila o rozhovor s vybraným odborníkem. Formou otevřených otázek se dotýkám oblasti supervize a syndromu vyhoření z praktického pohledu a zkušeností. Základním cílem práce je přispět k prevenci syndromu vyhoření, a také zmapovat, zda je supervize v zařízeních denního stacionáře využívána a přispívá k předcházení syndromu vyhoření. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 Annotation This thesis is focused on the issues of burnout syndrome and supervision as a form of prevention. The topic is focused on staff dedicated to the seniors with dementia in day-care centers. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is devoted to the definition of basic terms related to burnout syndrome, dementia, daily care center and supervision. Results in the practical part come from the research methods used, specifically self-prepared questionnaire and questionnaire prepared by Ch. Maslachová and Ayala Pines "Tedium Measure". Furthermore I expanded the thesis with interview with selected expert. Using open questions the area of supervision and burnout syndrome is being discussed. The primary target of this thesis is to contribute to the prevention of burnout syndrome and also to map, whether supervision is being used in day-care facilities and whether it helps preventing the burnout syndrome. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018520090106986 | |