Zobrazit minimální záznam

Původní rating před oznámením změny ratingu a rozdílný vliv zvýšení a snížení ratingu na akcie společnosti
dc.contributor.advisorAndrlíková, Petra
dc.creatorSedlář, Jan
dc.date.accessioned2017-05-26T21:25:20Z
dc.date.available2017-05-26T21:25:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65722
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá otázkou, zda je původní úvěrový rating před ohlášením změny ratingu nezohledněným faktorem, který z velké části vysvětluje paradox popsaný v literatuře, podle kterého pouze snížení ratingu ovlivňuje ceny akcií společnosti a zvýšení ratingu vliv na ceny akcií nemá. Tato myšlenka je motivována poznatkem, že změna ratingu mezi nižšími ratingovými třídami ovlivňuje ceny akcií společnosti výrazněji než změna ratingu mezi vyššími ratingovými třídami a z nižších tříd probíhá proporcionálně více snížení ratingu než zvýšení. Autorem byl shromážděn velký vzorek ratingových změn, který naopak obsahuje proporcionálně více zvýšení ratingu z nižších ratingových tříd než snížení, a přesto se výsledky nezměnily. Snížení ratingu je doprovázeno reakcí cen akcií a zvýšení ratingu žádnou reakci nevyvolává. Navíc, pokud je při analýze výsledků zohledněn vliv původního ratingu před jeho změnou, vliv velikosti změny, vliv změn mezi investičním a spekulativním ratingovým stupněm, vliv změn uvnitř ratingové kategorie a mezi kategoriemi, vliv po sobě jdoucích ratingových změn ve stejném směru a pokud je zohledněno odvětví hodnoceného emitenta, pak všechny výsledky jsou v souladu s výchozím tvrzením, že ceny akcií společnosti nijak nereagují na zvýšení ratingu, ale reagují na jeho snížení.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis examines whether the role of credit rating prior to the announcement of credit rating change is the neglected factor explaining in large extent the paradox investigated in prior papers that downgrades influence the stock prices of company but upgrades not. It is motivated by the notion that credit rating changes from low credit rating classes influence the stock price of company more distinctively than changes from higher credit rating classes and there is proportionally more downgrades from low credit rating classes than upgrades. The large sample of credit rating changes including proportionally more upgrades from low credit rating classes than downgrades is collected and the results suggesting the influence of downgrades on stock prices of company and any influence of upgrades persist. Furthermore when controlled for credit rating prior to the announcement of credit rating change, magnitude of credit rating change, crossing the investment-speculative barrier, credit rating changes within and across credit rating categories, consecutive credit rating changes in the same direction and industry sector of issuer all the results are consistent with the original conclusions proposing significant stock price reaction to announcements of credit rating downgrades and no stock price response to...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectúvěrový ratingcs_CZ
dc.subjectzměna ratingucs_CZ
dc.subjectsnížení ratingucs_CZ
dc.subjectzvýšení ratingucs_CZ
dc.subjecttržní reakcecs_CZ
dc.subjecttržní efektivitacs_CZ
dc.subjectcredit ratingen_US
dc.subjectcredit rating changeen_US
dc.subjectcredit rating downgradeen_US
dc.subjectcredit rating upgradeen_US
dc.subjectmarket responseen_US
dc.subjectmarket efficiencyen_US
dc.titleDoes the Role of the Rating Prior to the Announcement Explain Different Influence of Credit Rating Downgrades and Upgrades on Stock Prices?en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138378
dc.title.translatedPůvodní rating před oznámením změny ratingu a rozdílný vliv zvýšení a snížení ratingu na akcie společnostics_CZ
dc.contributor.refereeLelovská, Adriána
dc.identifier.aleph002010913
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá otázkou, zda je původní úvěrový rating před ohlášením změny ratingu nezohledněným faktorem, který z velké části vysvětluje paradox popsaný v literatuře, podle kterého pouze snížení ratingu ovlivňuje ceny akcií společnosti a zvýšení ratingu vliv na ceny akcií nemá. Tato myšlenka je motivována poznatkem, že změna ratingu mezi nižšími ratingovými třídami ovlivňuje ceny akcií společnosti výrazněji než změna ratingu mezi vyššími ratingovými třídami a z nižších tříd probíhá proporcionálně více snížení ratingu než zvýšení. Autorem byl shromážděn velký vzorek ratingových změn, který naopak obsahuje proporcionálně více zvýšení ratingu z nižších ratingových tříd než snížení, a přesto se výsledky nezměnily. Snížení ratingu je doprovázeno reakcí cen akcií a zvýšení ratingu žádnou reakci nevyvolává. Navíc, pokud je při analýze výsledků zohledněn vliv původního ratingu před jeho změnou, vliv velikosti změny, vliv změn mezi investičním a spekulativním ratingovým stupněm, vliv změn uvnitř ratingové kategorie a mezi kategoriemi, vliv po sobě jdoucích ratingových změn ve stejném směru a pokud je zohledněno odvětví hodnoceného emitenta, pak všechny výsledky jsou v souladu s výchozím tvrzením, že ceny akcií společnosti nijak nereagují na zvýšení ratingu, ale reagují na jeho snížení.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines whether the role of credit rating prior to the announcement of credit rating change is the neglected factor explaining in large extent the paradox investigated in prior papers that downgrades influence the stock prices of company but upgrades not. It is motivated by the notion that credit rating changes from low credit rating classes influence the stock price of company more distinctively than changes from higher credit rating classes and there is proportionally more downgrades from low credit rating classes than upgrades. The large sample of credit rating changes including proportionally more upgrades from low credit rating classes than downgrades is collected and the results suggesting the influence of downgrades on stock prices of company and any influence of upgrades persist. Furthermore when controlled for credit rating prior to the announcement of credit rating change, magnitude of credit rating change, crossing the investment-speculative barrier, credit rating changes within and across credit rating categories, consecutive credit rating changes in the same direction and industry sector of issuer all the results are consistent with the original conclusions proposing significant stock price reaction to announcements of credit rating downgrades and no stock price response to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020109130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV