-Srovnání absolventů VZŠ a VŠ z hlediska pracovní výkonosti a spokojenosti v IP
Comparison of graduates of colleges and universities in efficiency and satisfaction in nursing intensive care
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66093Identifikátory
SIS: 103829
Kolekce
- Kvalifikační práce [4585]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pírková, Vendula
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ošetřovatelská péče v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Intenzívní péče, výkonnost, spokojenost, vzdělání sester, komparace vyšších a vysokých školKlíčová slova (anglicky)
Intensive care, efficiency, satisfaction, education of nurses, comparison of colleges and universitiesDiplomová práce se zabývá srovnáním absolventů VZŠ a VŠ, konkrétně porovnává pracovní výkonnost a spokojenost v intenzivní péči. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související se vzděláváním všeobecné sestry. Je popsán proces získávání odborné způsobilosti, včetně charakteristiky požadavků na vzdělávací a studijní programy. Rozpracovány jsou i kompetence sestry, adaptační proces či faktory ovlivňující spokojenost. Hlavním cílem je zjistit, zda jsou sestry - absolventky VZŠ a sestry - absolventky VŠ spokojeny srovnatelně s pracovní náplní a s pracovními podmínkami na pracovištích intenzivní péče, nebo jsou mezi těmito skupinami rozdíly. Osm výzkumných otázek si dále kladou za cíl popsat odlišnosti absolventů v teoretických a praktických dovednostech, flexibilitě, pracovní výkonnosti a hodnocení nadřízených pracovníků. Výsledkem je, že krátce po nástupu do zaměstnání jsou spokojenější absolventky VŠ, s narůstající praxí jejich spokojenost klesá a naopak se zvyšuje spokojenost absolventek VZŠ. Ve spokojenosti s pracovními podmínkami není u dvou zkoumaných skupin zjištěn rozdíl. Doporučení se zaměřuje především na upravení definice a realizace odborné praxe studentů a adaptační proces absolventů. Klíčová slova:intenzívní péče, výkonnost, spokojenost, vzdělání sester, komparace, vyšší a vysoký školy
Thesis is focused on colleges and universities graduates comparison, concretely it compares working efficiency and satisfaction at intensive care. In theoretical section there are notions defined, which are related with nurse education. There is a process described about obtaining of expert qualification including characteristics of requirements on educational and academic programs. Nurse competencies, adaptation processes or factors influencing satisfaction are also in development. The main goal is to find out if nurses - graduates of colleges and nurses - graduates of universities are satisfied equally with workload and with working conditions at intensive care workplaces, or if there are differences between these groups. Eight research questions are aimed for describing of graduate differences in theoretical and practical skills, flexibility, work efficiency and senior reviews. The result is, that graduates of universities are more satisfied shortly after start of their employment and with increasing practice this satisfaction decreases and conversely satisfaction of colleges graduates is increasing. At working conditions satisfaction, there was no difference find out in both monitored groups. Recommendation is focused especially on modification of definition and realization of students...