dc.contributor.advisor | Jarošová, Markéta | |
dc.creator | Volfová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T23:13:00Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T23:13:00Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/66273 | |
dc.description.abstract | Předmětem zkoumání této bakalářské práce je přijetí italských renesančních forem architektury v českém prostředí. Základ práce tvoří zkoumání teoretických spisů týkajících se architektury a využívání zásad v nich sepsaných v období renesance. Část práce je zaměřena na obsah spisů římského stavitele Vitruvia a renesančního architekta Leona Battisty Albertiho. Alberti při psaní svého spisu přímo vycházel ze zásad sepsaných Vitruviem, ale pro jejich tehdejší využití považoval za nutné je aktualizovat. V této části práce je obsažen popis staveb, které Alberti vytvořil ve Florencii v souladu s teorií renesanční architektury. Hlavní část této práce je věnována příchodu renesance do středoevropského stavebního prostředí a zařazení italských renesančních forem architektury do stavebního programu. Do českého prostředí se tyto formy dostaly přes uherský královský dvůr Matyáše Korvína a byly v počátcích aplikovány především jako dekorativní prvky, čemuž je v práci rovněž věnována pozornost. Klíčová slova recepce, italská renesance, architektura, teorie, Čechy | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Bachelor's thesis deals with reception of Italian Renaissance forms of architecture in Czech. The base of this thesis consist in studying architectural theories. The first part of this thesis is focused on theories by Roman architect Vitruvius and theories by Renaissance architect Leon Battista Alberti. In his work Alberti used the principles of Vitruvius but he updated it. This thesis also includes descriptions of Florentine buildings which follow the principles and were projected by Alberti. The major part of this thesis is dedicated to beginnings and acceptation the Italian Renaissance forms of architecture in Central Europe. Trough Hungarian royal court these forms came to Czech and at the beginnings were applied as decorative elements. Keywords reception, Italian Renaissance, architecture, theory, Bohemia | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | recepce | cs_CZ |
dc.subject | italská renesance | cs_CZ |
dc.subject | architektura | cs_CZ |
dc.subject | teorie | cs_CZ |
dc.subject | Čechy | cs_CZ |
dc.subject | reception | en_US |
dc.subject | Italian Renaissance | en_US |
dc.subject | architecture | en_US |
dc.subject | theory | en_US |
dc.subject | Bohemia | en_US |
dc.title | Recepce italských renesančních forem architektury v českém prostředí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-02 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 150831 | |
dc.title.translated | Reception of Italian Renaissance forms of architecture in Bohemia | en_US |
dc.contributor.referee | Nespěšná Hamsíková, Magdaléna | |
dc.identifier.aleph | 001878094 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem zkoumání této bakalářské práce je přijetí italských renesančních forem architektury v českém prostředí. Základ práce tvoří zkoumání teoretických spisů týkajících se architektury a využívání zásad v nich sepsaných v období renesance. Část práce je zaměřena na obsah spisů římského stavitele Vitruvia a renesančního architekta Leona Battisty Albertiho. Alberti při psaní svého spisu přímo vycházel ze zásad sepsaných Vitruviem, ale pro jejich tehdejší využití považoval za nutné je aktualizovat. V této části práce je obsažen popis staveb, které Alberti vytvořil ve Florencii v souladu s teorií renesanční architektury. Hlavní část této práce je věnována příchodu renesance do středoevropského stavebního prostředí a zařazení italských renesančních forem architektury do stavebního programu. Do českého prostředí se tyto formy dostaly přes uherský královský dvůr Matyáše Korvína a byly v počátcích aplikovány především jako dekorativní prvky, čemuž je v práci rovněž věnována pozornost. Klíčová slova recepce, italská renesance, architektura, teorie, Čechy | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor's thesis deals with reception of Italian Renaissance forms of architecture in Czech. The base of this thesis consist in studying architectural theories. The first part of this thesis is focused on theories by Roman architect Vitruvius and theories by Renaissance architect Leon Battista Alberti. In his work Alberti used the principles of Vitruvius but he updated it. This thesis also includes descriptions of Florentine buildings which follow the principles and were projected by Alberti. The major part of this thesis is dedicated to beginnings and acceptation the Italian Renaissance forms of architecture in Central Europe. Trough Hungarian royal court these forms came to Czech and at the beginnings were applied as decorative elements. Keywords reception, Italian Renaissance, architecture, theory, Bohemia | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018780940106986 | |