dc.contributor.advisor | Sojka, Jaroslav | |
dc.creator | Trunkátová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T23:13:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T23:13:45Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/66276 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je malířská výzdoba kolegiátního kostela P. Marie a Všech svatých na Pražském hradě (dále jen kaple Všech svatých). Úvod je věnován samotné kapli. Následuje popis a umělecko-historické zhodnocení jednotlivých, zde zavěšených, obrazů. V rámci této části práce jsou sledovány okolnosti a doba vzniku, osoby umělců i objednavatelů, ikonografie ale také úpravy a restaurování popřípadě změny umístění obrazů. Ačkoliv se v kapli nachází malby od významných domácích i zahraničních umělců renesance a baroka; jmenovitě od Hanse von Aachena (1551/52-1615), Charlese Dorignyho (1534-1551), Václava Vavřince Reinera (1689-1743) a Kristiana Šebestiána Dittmanna z Lavensteinu (1639-1701), přesto zdejší malby doposud nebyly náležitě zhodnoceny. To je cílem této práce, která si nečiní nároky na přesahy v oblasti architektury a kulturní historie ale zaměřuje téměř výhradně na malířství. Klíčová slova kaple Všech svatých, Pražský hrad, malířství, renesance, baroko, sv. Prokop, Hans von Aachen, Charles Dorigny, Václav Vavřinec Reiner, Kristian Šebestian Dittmann z Lavensteinu aj. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The subject of bachelor thesis is painted decorations of collegiate church of Panna Marie and church All Saints church at Prague Castle (next only the All Saints Church). The introduction is dedicated to the chapel itself. It is followed by description and art - historical evaluation of the local paintings. This part of work monitors origins of the paintings, it deals with the artists and the buyers, iconography and also adjustments and changes in placement of the paintings. Although we can find there paintings from major domestic and foreign artists of the Renaissance and Baroque periods, namely from Hans von Aachen (1551/52-1615), Charles Dorigny (1534-1551), Václav Vavřinec Reiner (1689-1743) and Kristian Šebastián Dittmann from Lavenstein (1639-1701), these paintings have not been properly evaluated yet. It is the purpose of this work to focus entirely on the painting rather than aiming the architecture and cultural history. Keywords All Saints Church, Prague Castle, painting, Renaissance, Baroque, St. Procopius, Hans von Aachen, Charles Dorigny, Vaclav Vavrinec Reiner, Kristian Dittmann from Lavensteinu etc. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | kaple Všech svatých | cs_CZ |
dc.subject | Pražský hrad | cs_CZ |
dc.subject | malířství | cs_CZ |
dc.subject | renesance | cs_CZ |
dc.subject | baroko | cs_CZ |
dc.subject | sv. Prokop | cs_CZ |
dc.subject | Hans von Aachen | cs_CZ |
dc.subject | Charles Dorigny | cs_CZ |
dc.subject | Václav Vavřinec Reiner | cs_CZ |
dc.subject | Kristian Šebestian Dittmann z Lavensteinu a jiní | cs_CZ |
dc.subject | All Saints Church | en_US |
dc.subject | Prague Castle | en_US |
dc.subject | painting | en_US |
dc.subject | Renaissance | en_US |
dc.subject | Baroque | en_US |
dc.subject | St. Procopius | en_US |
dc.subject | Hans von Aachen | en_US |
dc.subject | Charles Dorigny | en_US |
dc.subject | Vaclav Vavrinec Reiner | en_US |
dc.subject | Kristian Dittmann from Lavensteinu etc | en_US |
dc.title | Obrazy kostela Všech svatých na Pražském hradě | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-02 | |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 149816 | |
dc.title.translated | Pictures of the All Saint Church on Prague Castle | en_US |
dc.contributor.referee | Šmied, Miroslav | |
dc.identifier.aleph | 001878097 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem bakalářské práce je malířská výzdoba kolegiátního kostela P. Marie a Všech svatých na Pražském hradě (dále jen kaple Všech svatých). Úvod je věnován samotné kapli. Následuje popis a umělecko-historické zhodnocení jednotlivých, zde zavěšených, obrazů. V rámci této části práce jsou sledovány okolnosti a doba vzniku, osoby umělců i objednavatelů, ikonografie ale také úpravy a restaurování popřípadě změny umístění obrazů. Ačkoliv se v kapli nachází malby od významných domácích i zahraničních umělců renesance a baroka; jmenovitě od Hanse von Aachena (1551/52-1615), Charlese Dorignyho (1534-1551), Václava Vavřince Reinera (1689-1743) a Kristiana Šebestiána Dittmanna z Lavensteinu (1639-1701), přesto zdejší malby doposud nebyly náležitě zhodnoceny. To je cílem této práce, která si nečiní nároky na přesahy v oblasti architektury a kulturní historie ale zaměřuje téměř výhradně na malířství. Klíčová slova kaple Všech svatých, Pražský hrad, malířství, renesance, baroko, sv. Prokop, Hans von Aachen, Charles Dorigny, Václav Vavřinec Reiner, Kristian Šebestian Dittmann z Lavensteinu aj. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The subject of bachelor thesis is painted decorations of collegiate church of Panna Marie and church All Saints church at Prague Castle (next only the All Saints Church). The introduction is dedicated to the chapel itself. It is followed by description and art - historical evaluation of the local paintings. This part of work monitors origins of the paintings, it deals with the artists and the buyers, iconography and also adjustments and changes in placement of the paintings. Although we can find there paintings from major domestic and foreign artists of the Renaissance and Baroque periods, namely from Hans von Aachen (1551/52-1615), Charles Dorigny (1534-1551), Václav Vavřinec Reiner (1689-1743) and Kristian Šebastián Dittmann from Lavenstein (1639-1701), these paintings have not been properly evaluated yet. It is the purpose of this work to focus entirely on the painting rather than aiming the architecture and cultural history. Keywords All Saints Church, Prague Castle, painting, Renaissance, Baroque, St. Procopius, Hans von Aachen, Charles Dorigny, Vaclav Vavrinec Reiner, Kristian Dittmann from Lavensteinu etc. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018780970106986 | |