Co zásadně ovlivnilo rodiče dětí se sluchovým postižením při výběru typu komunikace?
What Fundamentally Influenced the Parents of Children with Hearing Disability in Selecting the Type of Language Code?
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66588Identifikátory
SIS: 162109
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jungwirthová, Iva
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
26. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Nedostatečně
Práce se zabývá způsoby vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Jejím cílem je zjistit jak se rozhodují rodiče při volbě jazykového kódu pro své neslyšící děti. Uvádí rozdělení sluchových vad a také představuje různé diagnostické metody vyšetření sluchu u novorozenců. Dívá se do historie a poukazuje na mezníky v dějinách, které výrazně ovlivnily vzdělávání neslyšících. Dále popisuje zásadní rozdíly v komunikaci slyšících s neslyšící komunitou. Také zdůrazňuje, jak různé jsou reakce slyšících a neslyšících rodičů na narození dítěte se sluchovým postižením. Ukazuje, že vlastní zkušenost neslyšících rodičů pro výchovu neslyšících dětí je velice cenná. Také se zmiňuje o kochleárních implantátech, uvádí jejich pozitiva a negativa a také různé postoje slyšících a neslyšících k této sluchové neuroprotéze. Empirická část práce pomocí výzkumných rozhovorů zjišťuje, jakými způsoby se rodiče rozhodují o jazykovém kódu pro své dítě, jaká jsou úskalí tohoto rozhodování a čím jsou rodiče nejvíce ovlivňováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
What fundamentally influenced the parents of children with hearing disability in selecting the type of language code? The work examines the ways of educating children with hearing impairment. Its aim is to determine how parents make decisions when selecting a language code for their deaf children. It states division of hearing defects and also presents various diagnostic methods of newborns hearing testing. It looks into the history and highlights the milestones in the history which greatly influenced the education of the deaf. It also describes the fundamental differences in communication between hearing and deaf community. It also highlights differences in the reactions of deaf parents on the birth of a child with a hearing disability. It shows that the personal experience of deaf parents is very valuable for the education of deaf children. It also mentions a cochlear implant, indicating their pros and cons, and different attitudes of deaf to this auditory brainstem. The research used interviews determines how parents decide the language code for their child, what the troubles of this decision are and what the parents most influences. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)