První rok Miloše Zemana ve funkci prezidenta očima publicistiky ve vybraných českých týdenících
Milos Zeman's first year as a president through the eyes of selected Czech weeklies
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67130Identifikátory
SIS: 138742
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunečková, Ludmila
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mediální obraz, prezident, Miloš Zeman, Instinkt, Reflex, Respekt, TýdenKlíčová slova (anglicky)
media image, president, Miloš Zeman, Instinkt, Reflex, Respekt, Týden(abstrakt) Přímá volba prezidenta v České republice s sebou přinesla změny zákonů, nový způsob vedení volební kampaně i celkový pohled na prezidentskou funkci. Už dlouho před samotnou volbou se odborná veřejnost a z nezanedbatelné části i veřejnost laická rozdělily na její zastánce a odpůrce. Když byl pak zvolen prezidentem Miloš Zeman, který je bezesporu silnou osobností vyvolávající emoce, vyhrotily se názory ještě více. Tato bakalářská práce si dala za cíl zjistit, zda se právě přímá volba a osobnost v ní zvoleného prezidenta promítla i do obsahů médií. Pro výzkum byly zvoleny čtyři týdeníky, Instinkt, Reflex, Respekt a Týden, ve kterých autorka sledovala první rok Miloše Zemana v roli prezidenta. Zároveň ve stejných periodikách zkoumala i první rok prezidenta předchozího, Václava Klause, a poznatky z obou sledovaných období porovnala. Srovnávala počty článků, jejich rozsah, téma, citové zabarvení, obrazový doprovod a autory a také titulní strany prezidentům věnované. Pro úplnost informací a mnohdy potřebný kontext je v práci uvedena také osobní a profesní biografie Miloše Zemana a informace o přímé volbě prezidenta v České republice.
The direct presidential election in the Czech Republic brought not only changes to the law, but also a new style of electoral campaigns and overall new view on the presidential function. Long before the election, the professional public as well as considerable part of the laic public were divided between its supporters and opponents. When Miloš Zeman was elected president, these opinions even sharpened, because he is a very strong personality reviving people's emotions. This bachelor's thesis aims to find out, whether the direct election and the personality of the president elected affect also media contents. Four Czech weeklies, Instinkt, Reflex, Respekt and Týden were chosen for the research. This thesis tracks the first year of Miloš Zeman in his presidential function. Moreover it traces the first presidential year of Václav Klaus, who held this position before Zeman, but was not elected in the direct election, and compares the media outputs. Compared is the number of the articles, their length, topic, emotional overtones, visual accompaniment, authors of the texts and also front pages where the presidents appeared. To provide complete information and broader context, there is also both personal and professional background of Miloš Zeman stated in the thesis and an introduction to the...