Zobrazit minimální záznam

Odeon Publishing House: Current Profile and Media Image
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorBlažek, Radek
dc.date.accessioned2017-05-27T02:17:41Z
dc.date.available2017-05-27T02:17:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67174
dc.description.abstract1 Abstrakt Bakalářská práce si klade za cíl představit významné české nakladatelství Odeon. První kapitola je vyhrazena pro historii nakladatelství od avantgardních 20. a 30. let, kdy nakladatelství řídil zakladatel Jan Fromek, přes rozkvět v době socialismu, kdy se z Odeonu stalo špičkové nakladatelství na československém knižním trhu, až přes problematickou privatizaci v 90. letech. Tato kapitola končí rokem 1999, kdy značku koupil Bertelsmann. V následující kapitole práce popisuje současný profil nakladatelství. V současnosti Odeon vydává všechny možné žánry, podle slov šéfredaktora Jindřicha Jůzla je lze souhrnně označit jako literary fiction. Představuji čtyři edice - Světová knihovna, Nobelova cena, Česká řada a Knihovna klasiků, včetně důležitých knih, které do nich patří a klíčových autorů ve stáji Odeonu. Popsána je také propagace knih tohoto nakladatelství. Největší prostor je v třetí kapitole dán ohlasům v médiích a u čtenářů, z nichž vyplývá, že Odeon je považován za kvalitní nakladatelství s dobře hodnocenými tituly. V poslední kapitole zkoumám Odeon v rámci českého knižního trhu, jeho postavení ve společnosti Euromedia Group, do níž patří, a porovnávám ho s nejvýznamnějšími konkurenty, jimiž jsou podle Jindřicha Jůzla Argo, Host, Kniha Zlín, Mladá fronta a Paseka. V závěru jsem dospěl k...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract The main goal of this bachelor's thesis is to present Odeon, an important Czech publishing house. The first chapter covers the history of Odeon since its founding in the 1920s by Jan Fromek during a renaissance in the communist era to the problematic privatisation in the 1990s. The first chapter ends in 1999 when Bertelsmann bought Odeon's trademark. The next chapter describes Odeon in its current state. Nowadays Odeon publishes many different book genres; senior editor Jindřich Jůzl chracterises it as literary fiction. I present all four editions of Odeon: Světová knihovna (World's Library), Nobelova cena (Nobel's Prize), Česká řada (Czech Edition) and Knihovna klasiků (Classics Library) including various prominent writers and important books that Odeon holds the rights to. A description of marketing and public relations is also included. A discussion of literary reviews and readers' praise for the books of Odeon makes up most of the third chapter. Reception was usually positive and complimentary of Odeon's quality. The last chapter looks into the Czech book market, Odeon's position in Euromedia Group and I compare Odeon with its main competitors which according to Jindřich Jůzl are Argo, Host, Paseka, Kniha Zlín and Mladá fronta publishing houses. In this thesis I learned that Odeon is a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNakladatelství Odeoncs_CZ
dc.subjectknihycs_CZ
dc.subjectknižní trhcs_CZ
dc.subjectnakladatelstvícs_CZ
dc.subjectJan Fromekcs_CZ
dc.subjectedicecs_CZ
dc.subjectknižní obálkycs_CZ
dc.subjectrecenzecs_CZ
dc.subjectpřijetí u čtenářůcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectDatabáze knihcs_CZ
dc.subjectrok 2013cs_CZ
dc.subjectEuromedia Groupcs_CZ
dc.subjectOdeon publishing houseen_US
dc.subjectbooksen_US
dc.subjectbook marketen_US
dc.subjectpublishersen_US
dc.subjectJan Fromeken_US
dc.subjecteditionsen_US
dc.subjectbook coversen_US
dc.subjectreviewsen_US
dc.subjectreaders' commentsen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectDatabaze knihen_US
dc.subjectyear 2013en_US
dc.subjectEuromedia Groupen_US
dc.titleNakladatelství Odeon: současný profil a mediální obrazcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-19
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138637
dc.title.translatedOdeon Publishing House: Current Profile and Media Imageen_US
dc.contributor.refereeČeňková, Jana
dc.identifier.aleph001784786
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Bakalářská práce si klade za cíl představit významné české nakladatelství Odeon. První kapitola je vyhrazena pro historii nakladatelství od avantgardních 20. a 30. let, kdy nakladatelství řídil zakladatel Jan Fromek, přes rozkvět v době socialismu, kdy se z Odeonu stalo špičkové nakladatelství na československém knižním trhu, až přes problematickou privatizaci v 90. letech. Tato kapitola končí rokem 1999, kdy značku koupil Bertelsmann. V následující kapitole práce popisuje současný profil nakladatelství. V současnosti Odeon vydává všechny možné žánry, podle slov šéfredaktora Jindřicha Jůzla je lze souhrnně označit jako literary fiction. Představuji čtyři edice - Světová knihovna, Nobelova cena, Česká řada a Knihovna klasiků, včetně důležitých knih, které do nich patří a klíčových autorů ve stáji Odeonu. Popsána je také propagace knih tohoto nakladatelství. Největší prostor je v třetí kapitole dán ohlasům v médiích a u čtenářů, z nichž vyplývá, že Odeon je považován za kvalitní nakladatelství s dobře hodnocenými tituly. V poslední kapitole zkoumám Odeon v rámci českého knižního trhu, jeho postavení ve společnosti Euromedia Group, do níž patří, a porovnávám ho s nejvýznamnějšími konkurenty, jimiž jsou podle Jindřicha Jůzla Argo, Host, Kniha Zlín, Mladá fronta a Paseka. V závěru jsem dospěl k...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The main goal of this bachelor's thesis is to present Odeon, an important Czech publishing house. The first chapter covers the history of Odeon since its founding in the 1920s by Jan Fromek during a renaissance in the communist era to the problematic privatisation in the 1990s. The first chapter ends in 1999 when Bertelsmann bought Odeon's trademark. The next chapter describes Odeon in its current state. Nowadays Odeon publishes many different book genres; senior editor Jindřich Jůzl chracterises it as literary fiction. I present all four editions of Odeon: Světová knihovna (World's Library), Nobelova cena (Nobel's Prize), Česká řada (Czech Edition) and Knihovna klasiků (Classics Library) including various prominent writers and important books that Odeon holds the rights to. A description of marketing and public relations is also included. A discussion of literary reviews and readers' praise for the books of Odeon makes up most of the third chapter. Reception was usually positive and complimentary of Odeon's quality. The last chapter looks into the Czech book market, Odeon's position in Euromedia Group and I compare Odeon with its main competitors which according to Jindřich Jůzl are Argo, Host, Paseka, Kniha Zlín and Mladá fronta publishing houses. In this thesis I learned that Odeon is a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017847860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV