Transformace vydavatelství Economia v multimediální organizaci
The transformation of publishing house Economia into multimedia organization
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67289Identifikátory
SIS: 139115
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lysoněk, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Economia, transformace, integrace, multimediální organizace, integrovaný newsroom, digital-first, paywall, konvergenceKlíčová slova (anglicky)
Economia, transformation, integration, multimedia organization, integrated newsroom, digital-first, paywall, convergenceDiplomová práce shrnuje transformaci vydavatelského domu Economia od července 2013 do prosince 2014. Cílem transformace byla přeměna tradičního vydavatelství zaměřeného na tištěné tituly v multimediální organizaci. Práce popisuje hlavní změny ve vydavatelství, ke kterým patří vybudování integrovaného newsroomu. akvizice a integrace firmy Centrum Holdings, integrace redakcí, vznik digitálních verzí tištěných titulů, zavádění nových mediatypů do portfolia vydavatelství, změny obchodních modelů, inovace původních titulů, vznik nových pracovních pozic a nové projekty využívající více částí vydavatelství. Práce se zaměřuje především na změny na redakční úrovni, v kapitolách věnujících se integraci společnosti Centrum Holdings však bere v úvahu i hledisko managementu a oblasti lidských zdrojů. Cenným zdrojem případové studie jsou rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství Economia. Případové studii, která se věnuje proměně vydavatelství Economia, předchází teoretická část, která shrnuje trendy a výzvy, jimž v současné době čelí tradiční mediální domy. Definuje pojmy jako informační společnost, mediální konvergence, digitalizace; popisuje změny související s nástupem Webu 2.0, sociálních sítí a elektronických čtecích zařízení jako jsou chytré telefony a tablety. Analyzuje způsoby, jakými mohou...
The diploma thesis summaries the transformation of publishing house Economia during the period July 2013 and December 2014. The aim of the transformation was to change Economia as a traditional publishing house focused on the print newspapers into multimedia organization. The thesis describes main changes in within the publishing house - foundation of integrated newsroom, acquisition and integration of Centrum Holdings company, integration of separated newsrooms, creating the digital versions of traditional newspapers, launching of new media types, changing the business models, innovation of traditional titles, developing of new job positions and new projects using more of the different departments of the publishing house. The thesis focuses mainly on changes on the editorial level; the chapters on integration of Centrum Holdings are being considered also from the aspect of management and human resources level. Interviews with the managers of Economia publishing house are the valuable part of the case study. The theoretical part of the diploma thesis sorts the trends and challenges that are faced by traditional publishing houses. Terms like information society, media convergence, digitalization are edefined. The changes related to launch of Web 2.0, social networks and portable electronic devices...