Budování mediální agendy v českých médiích na příkladu zpravodajství o zdravotnictví
Media agenda building in czech news coverage on the example of health news
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67293Identifikátory
SIS: 139380
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mediální agenda, budování mediální agendy, intermediální agenda, práce se zdroji, zpravodajství o zdravotnictví, mediální rutiny, lidské příběhy, PR agenturyKlíčová slova (anglicky)
media agenda, media agenda building, intermedia agenda, news sources, health news, media routines, human stories, PR agenciesCílem této diplomové práce je popsat budování mediální agendy v českých zpravodajských médiích na příkladu zpravodajství o zdravotnictví. Tato práce vychází z koncepce nastolování agendy, která pracuje s pojmem mediální agenda. Základní otázkou budování mediální agendy je, jak a proč se některá témata dostávají do médií, zatímco jiná nikoli. Pro potřeby této práce vznikly dva výzkumy, kvantitativní obsahová analýza popsala, jakým způsobem se zdravotní a zdravotnická témata objevovala ve vybraných českých zpravodajských médiích v roce 2013. Konkrétně se jedná o Mladou frontu Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo, Českou televizi a Český rozhlas. Rozhovory s novináři, kteří se věnují nebo věnovali zdravotnictví, následně přiblížily mediální rutiny, které stojí za sledovanými mediálními obsahy. Výsledkem je popis, jak v českém mediálním prostředí vznikají zdravotnická témata, jak a kde novináři získávají podněty, co je motivuje věnovat se konkrétnímu tématu, kdo zpravodajství o zdravotnictví dále formuje, jakou roli v něm hraje intermediální agenda, PR materiály, lidské příběhy apod.
The main objective of this thesis is to describe agenda building process in Czech news media on the example of health news. The thesis is based on the concept of agenda-setting which operates with the term "media agenda". The fundamental question of media agenda building is how and why some topics get to the news while others not. Two separate pieces of research have been conducted for the purpose of this thesis. Firstly quantitative content analysis explores how selected Czech news media report on health news during 2013. The analysis is focused on daily press Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo, Česká televize TV news, and Český rozhlas radio news. Secondly, interviews with journalists who are or were devoted to the health news describe media routines forming media content. The result based on the two research methods is a description of health newsgathering. Particularly, the issues in question are how health journalists receive ideas for their stories, what motivates them, who forms health news, what role plays intermedia agenda, public relations materials or human stories.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nastolování témat na lokální úrovni
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJirků, Jan (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)Datum obhajoby: 29. 3. 2011The rigorous thesis named Agenda-setting at the Local Level deals with concept agenda-setting and applies it on the research made in local conditions. It is checked to what degree the process of agenda-setting is functional ... -
Novela školského zákona: Mediální obraz inkluzivního vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPejšová, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 19. 6. 2017 -
Ověření korespondence mezi mediální a veřejnou agendou
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHorová, Terezie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 29. 1. 2014This thesis deals with the subject of correspondence between the media and the public agenda. It is based on previous studies , where the relationship between the media and the public agenda confirmed sociologist McCombs ...