Zobrazit minimální záznam

Journalists and public opinion polls" media representation of public opinion in the case of the first direct presidental election in Czech republic
dc.contributor.advisorŠkodová, Markéta
dc.creatorBurdová, Václava
dc.date.accessioned2017-05-27T02:46:50Z
dc.date.available2017-05-27T02:46:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67307
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR se zabývá problematikou mediální prezentace výzkumů veřejného mínění a přístupem novinářů k těmto výzkumům. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptů veřejnosti a veřejného mínění, jejich pojetí v rámci výzkumů veřejného mínění a možného vlivu, které jejich zveřejňování může mít na příjemce mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na výzkumy, které mapují problematiku mediálního zpracování výsledků průzkumů veřejného mínění. Analýza je rozdělena do dvou částí se zaměřením na mediální obsahy a samotné novináře. Z výsledků analýzy je možné usuzovat na spíše skeptický přístup dotazovaných novinářů k výzkumům veřejného mínění a zároveň spíše nekritický přístup v rámci prezentace předvolebních výzkumů. Vyvstává tak otázka, proč není skeptický přístup novinářů doprovázen kritičtější prací při publikování předvolebních výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis Journalists and Public Opinion Polls: Media Representation of Public Opinion in the case of the First Direct Presidental Election in Czech Republic deals with an issue of media representation of public opinion polls and journalists' attitudes towards these polls. From the theoretical point of view this thesis focuses on definition of concepts such as public and public opinion, examination of how these concepts are approached within public opinion polls and investigation of possible influence of mediated public opinion polls on recipient of media messages. The main part of this thesis describes results of academic studies that address an issue of media coverage of pre-election polls. Analytic part is divided into two parts. The first part deals with media content analysis, the second one deals with journalists' attitudes towards polls. We can conclude that interviewed journalists are rather skeptical about public opinion polls while this scepticism is not followed by critical interpretation of pre-election poll results. This conclusion rises a question why journalists' sceptical attitude doesn't correspond with media coverage of polls that was found rather uncritical. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVeřejnostcs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectvýzkumy veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectpředvolební výzkumycs_CZ
dc.subjectmediální zpracování výzkumůcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectnovinářics_CZ
dc.subjectPublicen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectpublic opinion pollsen_US
dc.subjectpre-election pollsen_US
dc.subjectpoll coverageen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectjournalistsen_US
dc.titleNovináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139381
dc.title.translatedJournalists and public opinion polls" media representation of public opinion in the case of the first direct presidental election in Czech republicen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Tomáš
dc.identifier.aleph001925119
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR se zabývá problematikou mediální prezentace výzkumů veřejného mínění a přístupem novinářů k těmto výzkumům. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptů veřejnosti a veřejného mínění, jejich pojetí v rámci výzkumů veřejného mínění a možného vlivu, které jejich zveřejňování může mít na příjemce mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na výzkumy, které mapují problematiku mediálního zpracování výsledků průzkumů veřejného mínění. Analýza je rozdělena do dvou částí se zaměřením na mediální obsahy a samotné novináře. Z výsledků analýzy je možné usuzovat na spíše skeptický přístup dotazovaných novinářů k výzkumům veřejného mínění a zároveň spíše nekritický přístup v rámci prezentace předvolebních výzkumů. Vyvstává tak otázka, proč není skeptický přístup novinářů doprovázen kritičtější prací při publikování předvolebních výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis Journalists and Public Opinion Polls: Media Representation of Public Opinion in the case of the First Direct Presidental Election in Czech Republic deals with an issue of media representation of public opinion polls and journalists' attitudes towards these polls. From the theoretical point of view this thesis focuses on definition of concepts such as public and public opinion, examination of how these concepts are approached within public opinion polls and investigation of possible influence of mediated public opinion polls on recipient of media messages. The main part of this thesis describes results of academic studies that address an issue of media coverage of pre-election polls. Analytic part is divided into two parts. The first part deals with media content analysis, the second one deals with journalists' attitudes towards polls. We can conclude that interviewed journalists are rather skeptical about public opinion polls while this scepticism is not followed by critical interpretation of pre-election poll results. This conclusion rises a question why journalists' sceptical attitude doesn't correspond with media coverage of polls that was found rather uncritical. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019251190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV