Mediální obraz Prague Pride v letech 2011 a 2013
Media coverage of prague pride in the years 2011 and 2012
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67336Identifikátory
SIS: 125991
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štefaniková, Sandra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem diplomové práce Mediální obraz Prague Pride v letech 2011 a 2013 je přiblížit zobrazování LGBT komunity v médiích, vymezit základní pojmy, historické souvislosti a mediální stereotypy s ní spojené. Nosnou páteří práce je mediální obrazová analýza prvního a třetího ročníku festivalu Prague Pride, který pro queer komunitu znamenal zcela zásadní milník. Prague Pride je ale zajímavá i po mediální stránce, protože ač jde o téma minority, gay pochod hrdosti na sebe kvůli zpolitizovaným kauzám strhl velkou míru pozornosti. Analytická část práce se omezí na vzorek složený ze tří prestižních společenských týdeníků (Respekt, Reflex, Týden), jejichž mediální obsahy a obrazové přílohy jsou předmětem výzkumu. Závěr práce sice potvrzuje platnost některých hypotéz o stereotypním zobrazování LBGT menšiny, ale zároveň přináší i některá překvapivá zjištění, jež z části dosavadní předpoklady vyvracejí. Přitom právě mediální zobrazování stereotypů často stojí za nevraživým postojem a propastí mezi majoritní společností a touto sexuální menšinou.
The aim of the diploma thesis Media image Prague Pride in 2011 and 2013 is to analyze the representation of LGBT community in the media, define the basic concepts, historical context and media stereotypes associated with it. The carrier backbone of this work is a media image analysis - of the first and third year of Prague Pride festival, which for the queer community meant a crucial milestone. Prague Pride is interesting for more points of view. Although a minor topic, the gay pride has attracted lots of media attention due to great political issues connected with it. The analytical part is limited to a sample, composed of three prestigious weekly magazines (Respekt, Reflex, Týden), their media contents, image attachments and photos are the subject of the analysis. The conclusion of the thesis offers some extent confirmation or disproval of the hypothesis about reflecting stereotypical LGBT minority which stands often behind a hostile attitude and the gap between the majority and this sexual minority.